دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۹
کد خبر: ۲۴۱۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۱
همزمان با برگزاري نمايشگاه «بهترين‌ها براي غنچه‌هاي شهر»؛
مدير کل امور بانوان شهرداري تهران در تشريح ويژه برنامه هاي تعبيه شده جشنواره بزرگ «بهترين ها براي غنچه هاي شهر» از اهداي نشان شهرداري تهران به بهترين محصولات در حوزه سني نوزادان و کودکان و برگزاري نمايشگاه عرضه و فروش محصولات مورد نياز کودکان صفر تا 4 ساله شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، نرگس معدني پور مدير کل امور بانوان شهرداري تهران ، با اشاره به پيشينه طرح «غنچه هاي شهر تهران» ، به پروژه اهداي هديه به نوزادان تهراني از سوي شهرداري تهران در سال 1386 اشاره و تاکيد کرد: همزمان با آغاز اين طرح، مديريت شهري برنامه هاي خود را به صورت ويژه در حوزه نوزادان و کودکان تهراني آغاز کرد تا از بدو تولد در کنار صفر تا 4 ساله‌هاي پايتخت و خانواده‌هاي آن ها باشد.

معدني پور با اشاره به تکميل طرح «غنچه هاي شهر تهران» ادامه داد: پس از گذشت سه سال از آغاز اين طرح، اداره کل امور بانوان شهرداري تهران قصد دارد تا نخستين دوره جشنواره «بهترين‌ها براي غنچه‌هاي شهر» را همزمان با روز جهاني کودک برگزار کند.

 مدير کل امور بانوان شهرداري تهران در بيان اهداف برگزاري طرح غنچه هاي شهر تهران به کمک به شناخت و بهبود زندگي صفر تا 4 ساله‌ها و توجه به والدين به‌ويژه مادران صاحب‌ فرزندان اين گروه سني اشاره و اظهار کرد: شهرداري تهران با برگزاري جشنواره بهترين ها براي غنچه هاي شهر به دنبال آن است تا صاحبان انديشه و تلاشگران در زمينه طراحي، نرم افزار و توسعه دانش عمومي در حوزه گروه سني مورد نظر را شناسايي و از آن ها تقدير کند.

 وي شناسايي و تقدير از توليد کنندگان و معرفي توليدات آن ها در کنار اطلاع رساني از وضعيت کلي و ظرفيت موجود در زمينه اين گروه سني را از ديگر محورهاي برگزاري اين جشنوراه عنوان کرد.

معدني پور ارج نهادن به مقام خانواده به عنوان موثرترين نهاد اجتماعي، توجه به کودکان به عنوان سرمايه‌هاي انساني شهر و سرمايه‌گذاري براي قانون‌پذير کردن کودکان از طريق برنامه‌هاي فرهنگي را از جمله اهداف برگزاري اين همايش خواند و تصريح کرد: اداره کل امور بانوان شهرداري تهران با برگزاري جشنواره «بهترين ها براي غنچه هاي شهر» به دنبال هويت دادن به گرايش‌هاي مشارکت‌جويانه والدين و کودکان، ‌ارتقاي روحيه شادي و نشاط بين خانواده‌ها، آشناسازي خانواده‌ها با نيازهاي فرهنگي و اجتماعي کودکان و آشناسازي کودکان با اصول شهروندي است.

مدير کل امور بانوان شهرداري تهران همچنين از برگزاري نمايشگاهي براي معرفي، عرضه و فروش محصولات مورد نياز اين سنين به عنوان برنامه جنبي جشنواره بهترين ها براي غنچه هاي شهر خبر داد.

وي با اشاره به برنامه هاي جانبي اين جشنواره به برگزاري نمايشگاه توانمندي‌هاي توليدکنندگان و ارايه‌دهندگان خدمات ويژه صفر تا ? ساله‌ها و خانواده‌هاي آن ها و همچنين عرضه مستقيم توليدات و خدمات ويژه اين گروه سني اشاره کرد. معدني پور همچنين برگزاري مسابقه انتخاب بهترين محصولات و خدمات ويژه صفر تا 4 ساله‌ها را از ديگر برنامه هاي اين جشنواره خواند و تصريح: شهرداري تهران در اين جشنواره نشان «بهترين‌ها براي غنچه‌هاي شهر» را به بهترين محصولات و خدمات ويژه اهدا خواهد کرد و محصولات آن ها را نيز در بسته هاي اهدايي خود به نوزادان تهراني قرار مي دهد.

وي ادامه داد : برپايي مسابقات و برنامه‌هاي فرهنگي هنري ويژه، چاپ کتاب جامع «بهترين‌ها براي غنچه‌هاي شهر» با هدف معرفي محصولات و خدمات ويژه و راه‌اندازي سايت اطلاع‌رساني با هدف معرفي محصولات و خدمات از جمله برنامه هاي تعبيه شده براي اين جشنوراه است.

 به گفته مدير کل امور بانوان شهرداري تهران جشنوراه بهترين ها براي غنچه هاي شهر از روز جمعه، 15 مهر ماه و همزمان با روز جهاني کودک در محل دايمي نمايشگاه هاي شهرداري تهران در بوستان گفت و گو برگزار مي شود.


نظر شما