سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۴۱۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
نگارخانه «ايست» با نمايش آثاري از پيل‌آرام، احصايي و مافي در روز شنبه 17 مهر ماه افتتاح مي‌شود. مجموعه «گياهان» حسين ماهر به‌جاي گالري «اثر» در گالري «سين» به‌نمايش درخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار شهر، نگارخانه «ايست» در روز 17 مهر با نمايش آثاري از بزرگان نقاشي خط در ايران افتتاح مي‌شود. در اين نمايشگاه تعداد 40 اثر نقاشي خط از استاداني چون زنده ياد فرامرز پيل‌آرام، زنده ياد رضا مافي، محمد احصايي، حسين کاشيان و عين‌الدين صادق‌زاده در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرد.


نگارخانه «ايست» با برگزاري اين نمايشگاه، موجوديت خود را در ميان گالري‌هاي تهران رسمي خواهد كرد.
اين نمايشگاه تا 28 مهر، همه روزه از ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدكنندگان خواهد بود.


گالري «ايست» در ميدان درکه، خيابان شهيد احمدپور، نبش بن‌بست گلستان، پلاک 2، واحد 2 واقع است.


نمايشگاه نقاشي‌هاي حسين ماهر با عنوان «گياهان» نيز از جمعه 16 مهر، در گالري«سين» برپا مي‌شود. پيش از اين قرار بود اين آثار در گالري «اثر» نمايش داده شوند.


رونمايي كتاب «گياهان» نيز بخشي از مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه در روز جمعه 16 مهر ماه از ساعت 16 تا 20 خواهد بود. اين نمايشگاه تا 26 مهرماه از ساعت 15 تا 19 در گالري «سين» به نشاني تهران، شهرک غرب، خيابان هرمزان، خيابان پيروزان جنوبي، خيابان دوازدهم، پلاک 16 برپاست. نگارخانه «سين» پنجشنبه‌ها تعطيل است.


همچنين جمعه 16 مهر، نمايشگاه نقاشي ديجيتال پيام برومند با عنوان «پيرامون» در گالري «راه ابريشم» افتتاح مي‌شود. اين نمايشگاه روز جمعه از ساعت 16 تا 20 در گالري راه ابريشم گشايش مي‌يابد و علاقمندان مي‌توانند از 17 تا 21 مهرماه، همه‌روزه از ساعت 11 تا 19 از اين نمايشگاه بازديد كنند.

گالري راه ابريشم در خيابان شهيد لواساني(فرمانيه)، شماره 103 واقع است.



مجموعه نقاشي‌هاي بدون عنوان مهران زماني نيز از جمعه در گالري «طراحان آزاد» به نمايش درمي‌آيد. اين تابلوها موضوع خاصي ندارند و در اندازه‌هاي بزرگ با تكنيك تركيب مواد كار شده‌اند.


مهران زماني كه در اين سال‌ها بيشتر به عنوان گرافيست شناخته شده است، در اين نمايشگاه هشت تابلو را كه مربوط به چند ماه اخير است به‌نمايش خواهد گذاشت.


اين نمايشگاه از 16 تا 21 مهر در گالري «طراحان آزاد» به نشاني ميدان فاطمي، ميدان گلها، ميدان سلماس، شماره 5 برپا خواهد بود.


نمايشگاه نقاشي‌هاي آهنگ نخعي نيز از روز جمعه 16 مهر، با نمايش 21 اثر نقاشي در نگارخانه «هور» افتتاح مي‌شود. آثار نخعي نگاهي مدرن به مقوله اسطوره‌ها دارد و فضايي عتيق و آرکائيک را ترسيم كرده است.

اين نمايشگاه تا 26 مهرماه ميزبان علاقمندان خواهد بود. نگارخانه «هور» در خيابان مطهري، خيابان ميرزاي شيرازي شمالي، کوچه نعيمي، شماره 12 واقع است.


همچنين نمايشگاه آثار حميده برنج‌فروش‌آذر با عنوان «چاپ دستي» روز شنبه 17 مهر در نگارخانه «ابوسعيد» افتتاح مي‌شود و تا 29 مهر ادامه خواهد داشت.

اين نمايشگاه شامل 18 اثر در ابعاد 29 در 21 تا 45 در 30 است. اين اولين نمايشگاه برنج‌فروش است و آثار ارائه شده در اين نمايشگاه با تكنيك چاپ با چوب، لينولئوم، ترافارد، شيشه و سيب‌زميني خلق شده‌اند. تعدادي از اين آثار نيز با تکنيک اکريليک و به‌شيوه‌ي رئاليسم ارائه شده است.

نگارخانه «ابوسعيد» در ميدان منيريه، نرسيده به مسجد دارالاسلام ، بن بست درمانگاه زنجاني‌ها واقع است.


آثار نقاشي‌خط هادي روشن‌ضمير نيز فردا پنجشنبه 15 مهر در نگارخانه «ساربان» به‌نمايش درمي‌‌آيند.
در اين نمايشگاه 25 اثر با ابعاد 120 در 120 تا 180 در 335 ارائه شده است.

اين نمايشگاه تا 26 مهر در نگارخانه «ساربان» داير است و همه روزه به‌جز جمعه‌ها، از ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدكنندگان خواهد بود.

نگارخانه «ساربان» در خيابان ساربان واقع در خيابان مهناز، خ مهماندوست، پلاک 8 واقع است.


نمايشگاه «سفال هنري معاصر ايران» نيز از 16 تا 27 مهرماه در موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) به‌نمايش در خواهد آمد. اين نمايشگاه مروري بر نهمين دوسالانه ملي سفال معاصر ايران است و آثار جديد اعضاي انجمن هنرمندان سفالگر را نيز به‌نمايش خواهد گذاشت.

مراسم افتتاح اين نمايشگاه روز جمعه 16 مهر از ساعت 16 در موزه هنرهاي ديني امام علي(ع) واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، روبروي بزرگراه نيايش، بلوار اسفنديار، شماره 35 برگزار مي‌شود.


نظر شما