شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۴۱۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴
ايستگاه محمد شهر کرج در مسير خط 5 مترو امروز به همراه مرکز کنترل فرمان خط مترو تهران - کرج و دستگاه‌هاي خودکار فروش بليت به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار شهر،محسن هاشمي مدير عامل شرکت مترو تهران در مراسم بهره برداري از ايستگاه محمد شهر کرج اظهار کرد : براي خدمات رساني مناسب در خط 5 مترو تهران بايد 38 لوکوموتيو و 160 قطار دو طبقه وارد سيستم شود که اکنون 28 لوکوموتيو در تهران در حال آماده سازي قرار داد و 8 لوکوموتيو نيز تحويل شده و 51 واگن نيز در کارخانه هاي واگن سازي در دست آماد سازي و مونتاژ قرار دارد که بر اين اساس بايد ماهيانه 3 تا 4 واگن جديد وارد ناوگان خط 5 مترو شود. وي ادامه داد : بر اين اساس اميدواريم طي چند ماه آتي سطح خدمات رساني در اين خط ارتقا يابد و مشکلات موجود از سر راه برداشته شود. هاشمي با بيان اينکه با قطارهاي سريع‌السير مي‌توان مسير تهران تا کرج را در عرض 17 دقيقه طي کرد گفت : اميد است با انجام اين فعاليت‌ها بتوانيم ظرفيت خدمات‌رساني را به شهروندان دو برابر کنيم.

وي خاطر نشان کرد: امروز دو افتتاح ديگر به جز ايستگاه محمد شهر کرج در مسير خط 5 مترو صورت گرفت که يکي از آنها افتتاح مرکز کنترل فرمان خط مترو تهران - کرج بود و ديگري راه اندازي دستگاه هاي خودکار فروش بليت که هر دو گامي در راستا بهبود خدمات رساني محسوب مي شود.

مدير عامل شرکت مترو تهران با اشاره به محقق نشدن برداشت از حساب ذخيره ارزي براي مترو گفت: اين هفته سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)‌ بود و كساني كه چوب لاي چرخ مردم مي‌گذارند را به امام صادق(ع) واگذار مي‌كنيم.

هاشمي با اشاره به اظهارات شهردار كرج در مورد اميدواري‌اش براي استفاده از حساب ذخيره ارزي، اظهاركرد:با اين حرف‌ها داغ‌مان دوباره تازه مي‌شود، هر چند كه نمي‌خواهيم ديگر حرفي در اين مورد بگوييم.

بنابراين گزارش آقازاده شهردار کرج نيز با حضور در اين مراسم افتتاحيه اظهار داشت : اميدواريم با نگاهي ملي در ارتباط با توسعه حمل و نقل شهري به ويژه مترو حرکت کنيم و بتوانيم خطوط ريلي را گسترش دهيم.
وي افزود: در کرج سه خط قطار شهري در نظر گرفته شده که خط يک آن امتداد خطي است که از تهران وارد مي‌شود و حدود 5 ايستگاه ديگر را تأمين مي‌کند.

آقا زاده تأکيد کرد: احداث خط 2 به طول 27 کيلومتر با روند کنوني تأمين اعتبارات شايد بيش از 10 سال طول بکشد در صورتي که تلاش ما در اين بود که خط 2 را تا دو الي سه سال آينده راه‌اندازي کنيم.

وي تاکيد کرد: شهرداري کرج آماده هر نوع فعاليت وهمکاري براي گسترش خطوط مترو است . صبح امروز ايستگاه محمد شهر کرج در مسير خط 5 مترو (حدفاصل ايستگاه ملارد و گلشهر) به افتتاح رسيد که اين ايستگاه دسترسي ساکنين محمد شهر، ماهدشت، صفادشت،مشکين دشت و... را به شبکه مترو فراهم مي سازد.

نظر شما