دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۴۱۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱
معاون شهردار تهران هم‌زمان با «روز جهاني كودك» اعلام كرد
مجموعه فعاليت‌هايي به منظور تامين ايمني كودكان در رفت و آمدهاي شهري به اجرا در آمده و مجموعه اقداماتي نيز به اين منظور در دستور كار مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك قرار دارد.

به گزارش شهر به نقل روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي با اعلام اين مطلب افزود: حوادث ترافيكي يكي از شايع‌ترين دلايل تهديد سلامت كودكان به شمار مي‌آيد كه به منظور ارتقاي‌ ايمني اين گروه از شهروندان مي‌بايست تمام ظرفيت‌هاي موجود به كار گرفته شود.  

وي گفت: پيشگيري از آسيب‌هايي كه در رفت و آمدهاي شهري متوجه كودكان مي‌شود، يكي از اولويت‌هايي است كه در دستور كار اين معاونت قرار دارد.

 معاون شهردار تهران راه اندازي پارك‌هاي آموزش ترافيك را از جمله اقداماتي بر شمرد كه در جهت ارائه آموزش‌هاي ترافيكي مستقيم و غير مستقيم به كودكان به اجرا در آمده و اعلام كرد: علاوه بر اين همكاري در اجراي طرح پليس مدرسه، توليد و توزيع محصولات آموزشي و كمك آموزشي و توليد و پخش انيميشن‌ها و تيزرهاي ترافيكي، از ديگر اقدامات اجرا شده به شمار مي‌آيد.

مهندس تشكري هاشمي در پايان با تاكيد بر اين كه كودكان و تامين ايمني ايشان نزد مديريت شهري از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، خاطرنشان كرد: استانداردهاي زندگي كودكان به عنوان شهروندان كوچك كلان‌شهر تهران چه به عنوان عابر پياده و چه به عنوان مسافر وسايل نقليه شخصي و عمومي بايد ارتقاء پيدا كند. از سوي ديگر هم‌ زمان با آغاز به كار نمايشگاه غنچه‌هاي شهر، سازمان حمل و نقل و ترافيك از عموم شهروندان به ويژه «شهروندان كوچك شهر» دعوت كرد تا از نمايشگاه مذكور ديدن كنند. 

بر اساس اين گزارش در غرفه سازمان ترافيك در نمايشگاه فوق علاوه بر اهداي وسايل مختلف از جمله كتاب‌ها و سرگرمي‌هاي آموزشي و بازي‌ها و پازل‌هاي كمك‌ آموزشي، هر روز در دو نوبت صبح و عصر نسبت به اجراي نمايش سنتي خيمه‌شب بازي با طرح نكات آموزنده در زمينه ترافيك اقدام خواهد شد.

گفتني است نخستين نمايشگاه غنچه‌هاي شهر كه ويژه كودكان تا 4 سال و خانواده‌هاي آن‌ها در محل نمايشگاه دائمي شهرداري تهران در بوستان گفت و گو برگزار مي‌شود، از جمعه شانزدهم تا چهارشنبه بيست و يكم مهر ماه همه روزه آماده حضور عموم علاقه‌مندان به ويژه كودكان عزيز خواهد بود.

نظر شما