دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۴۱۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷
مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، به صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد كرد شرايط را براي راه اندازي يك شبكه تلويزيوني خصوصي براي كودكان فراهم كند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي كانون، سيدصادق‌رضايي با حضور در نشستي خبري در حاشيه جشنواره روز جهاني كودك ضمن ارايه اين پيشنهاد از عملكرد صدا و سيما در زمينه راه‌اندازي شبكه‌هاي خصوصي به ويژه كودكان و نوجوانان انتقاد كرد.

 

وي گفت: از نظر قانوني هيچ منعي براي راه اندازي شبكه‌هاي تلويزيوني و راديويي خصوصي وجود ندارد. همچنين ظرفيت پذيرش شبكه‌هاي خصوصي در مردم ايران وجود دارد. شايد تعلل صدا و سيما در خصوص راه‌اندازي شبكه‌هاي خصوصي به اين دليل است كه هنوز به اين باور نرسيده‌اند كه شبكه‌هاي خصوصي مي‌تواند با نظارت مسوولان صدا و سيما و متوليان امور فرهنگي فعاليت مفيد و موثري داشته و در حوزه فرهنگ راه‌گشا باشند.

 

وي خطاب به مسوولان صدا و سيما گفت: مسابقه فوتبالي را در نظر بگيريد كه دو نيمه‌اش تمام شده و فقط وقت اضافه هستند، صدا و سيما نيز در زمينه راه‌اندازي كانال‌هاي خصوصي وقت هاي اصلي را از دست داده است و اكنون در وقت اضافي به سر مي‌برد. فرصت هنوز باقي است، بنابراين بايد از اين فرصت استفاده كند . صدا و سيما هنوز در اوج اقتدار است اما روزي فرا مي‌رسد كه هنرمندان و سرمايه‌گذاران و علاقه‌مندان به اين رسانه ملي ديگر سراغش نمي‌آيند. آن روزي كه ما قادر به انتخاب هستيم نقطه اقتدار ماست.

 

وي با طرح اين سوال كه هنوز علت خودداري صدا و سيما از راه اندازي كانال‌هاي خصوصي براي كودكان و نوجوانان را نمي‌داند گفت: نمي دانم ايراد كار كجاست و ما چرا نبايد شبكه هاي تلويزيوني خصوصي داشته باشيم؟ اين سوالي است كه من به عنوان يكي از متوليان امور فرهنگي در كشور از مسوولان صدا و سيما دارم.

 

وي تجربه خصوصي‌سازي در نهادهاي ديگر از جمله دانشگاه آزاد، بيمارستان هاي خصوصي، مدارس غير انتفاعي را موفق ارزيابي كرد و گفت: در صورت تعلل در خصوصي‌سازي مي‌تواند صدا و سيما را او را به سرنوشت مطبوعات دچار كند. و چه بهتر كه با استفاده از نام كودكان و براي كودكان اقدام به راه اندازي كانال‌هاي خصوصي تلويزيوني بكنند. ما بايد از تجربه زمين خوردن‌هاي ديگران درس عبرت بگيريم.

 

به گفته رضايي راه اندازي شبكه خصوصي تلويزيوني براي كودكان با استفاده از ظرفيتهاي قانوني كه در اين نهاد وجود دارد، پيشنهادي است كه از سوي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به سازمان صدا و سيما مي‌شود و صدا و سيما مي‌تواند آن را مورد توجه قرار دهد.

 

وي همچنين به استفاده از كودكان در تبليغات تلويزيوني اشاره كرد و گفت: انتظار ما از صدا و سيما اين است كه نگاه ابزاري به كودكان نداشته باشد و اميدوارم در ايران روزي برسد كه از كودكان براي تبليغ كالاها استفاده ابزاري نشود.



نظر شما