دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۴۲۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۵
در همايش روز جهاني کودک در منطقه 15 عنوان شد:
اميدوار رضايي نماينده مجلس شوراي اسلامي در همايش تخصصي روز جهاني کودک در منطقه 15 گفت فعاليت در حوزه کاهش آسيب هاي کودکان ،مربوط به يک دستگاه يا ارگان نيست بلکه تمام افراد فعال در توسعه شهرها بايد در آن سهيم باشند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه ،15 در همايش تخصصي روز جهاني کودک که به ميزباني شهرداري اين منطقه  در فرهنگسراي خاوران برگزار شد، اميدوار رضايي نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: فعاليت در حوزه کاهش آسيب هاي کودکان ،مربوط به يک دستگاه يا ارگان نيست بلکه تمام افراد فعال در توسعه شهرها از جمله قانونگذاران،مراکز آموزشي و دستگاههاي امنيتي با همکاري يکديگر بايد مرگ و مير کودکان را کاهش دهند و به همين دليل تمام مسوولان بايد توجه ويژه اي به دوران کودکي داشته و در حوزه شناخت علل آسيبهاي کودکان فعالتر عمل کنند .

بختياري وزيردادگستري هم در اين همايش با اشاره به اينکه همه ما براي ارتقاء عادلانه ايمني کودکان تلاش مي کنيم گفت: در اصل 50 قانون اساسي،بحث آينده بشريت که کودکان امروز هستند، مدنظر قرار گرفته است و در اصل 21 نيز دولت موظف شده حقوق زنان را در تمام جهات از جمله ايجاد زمينه هايي براي رشد شخصيت آنان، حمايت از مادران به ويژه در دوران بارداري، ايجاد دادگاه صالح براي حفظ کيان خانواده، ايجاد بيمه خاص زنان بيوه و بي سرپرست و اعطاي قيوميت فرزندان به مادران شايسته را مورد توجه قرار داده است .

وي در ادامه يادآور شد: براي انسجام مديريتي و حمايتي طبق مصوبه هيات دولت، وزارت دادگستري به عنوان مرجع ملي حقوق کودک تعيين شده که اعضاي آن نيز نمايندگان دولتي و غير دولتي هستند.

بنابراين گزارش ،حجت الاسلام و المسلمين رازيني معاون حقوقي قوه قضاييه نيز با اشاره به اينکه قوه قضاييه نگاه ويژه اي به قوانين کودک دارد گفت: گام هاي خوبي در حمايت از قربانيان جرم برداشته شده و لايحه اي در ارتباط با بازسازي قوانين و آسانتر شدن قوانين دادرسي کودکان به مجلس ارائه شده است .

وي همچنين به توجه دين اسلام به حقوق کودکان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تشکيل خانواده سالم اساس مهمي براي تربيت فرزندان است و فرزنداني که از نعمت پدر و مادر برخوردار هستند دربستر آرامش رشد يافته و پيشرفت هاي قابل توجهي پيدا مي کنند.

سردار سرتيپ رحيمي رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران نيز با تاکيد بر اينکه امروز امنيت پايدار در کشور با تلاش شبانه روزي تمام دستگاهها و به ويژه پليس و نيروي انتظامي ايجاد شده است گفت: در حال حاضر کشور ما به مرحله انسجام بخشي و رفع نواقص رسيده است و رويکرد بنيادي پليس درسالهاي اخير بحث فرهنگ سازي است.

وي تصريح کرد: بحث آموزش ايمن سازي و فرهنگ سازي براي تمام اقشار جامعه به ويژه کودکان در دستور کار پليس است که با هدف آموزش مقررات راهنمايي و رانندگي پيگيري مي شود .

نظر شما