يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۴
کد خبر: ۲۴۲۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۸
طرح بليت الكترونيك از فردا دوشنبه 19 مهر در خط هفت اتوبوس ‌هاي تندرو (BRT) اجرايي مي‌شود.
اكبر عربي در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: هم اكنون اتوبوس‌هاي خط هفت BRT به دستگاه‌هاي كارت‌خوان مجهز شده‌اند و از فردا طرح بليت الكترونيك دراين خط اجرايي مي‌شود. وي افزود:خط هفت كه از اواخر شهريورماه راه اندازي شده است با عبور از خيابان وليعصر (عج) از ميدان «تجريش» تا ميدان «راه آهن» را پوشش مي‌دهد. هم اكنون 300 دستگاه اتوبوس در اين خط به شهروندان سرويس دهي مي‌كند. عربي درباره ساماندهي خطوط راه‌آهن - تجريش نيز تصريح كرد: خطوط موازي زيادي در اين مسير وجود داشت که باعث ايجاد ترافيک مي‌شد و به همين دليل 24 خط از خطوط موازي در اين مسير حذف شد و هم اكنون مردم با يک خط سراسري از تجريش تا راه‌آهن سفر مي‌کنند. معاون بهره برداري شركت اتوبوسراني تهران وحومه درمورد نحوه تهيه كارت بليت الكترونيك اظهاركرد: هر باجه بليت‌فروشي كه قبل از آن بليت كاغذي ارايه مي‌كرد آمادگي ارايه و فروش بليت‌هاي الكترونيك را دارد. علاوه بر اين مكان‌ها مردم از ايستگاه‌هاي مترو نيز مي‌توانند اين نوع بليت را تهيه كنند.

عربي در مورد نحوه شارژ كارت‌ها نيز گفت: در ابتداي طرح شهروندان مي‌توانند كارت‌هاي خود را از طريق ايستگاه‌هاي مترو شارژ كنند و يا پس از پايان شارژكارت خود را به باجه‌هايي كه بليت الكترونيك تهيه كرده‌اند تحويل داده و يك كارت جديد بگيرند.

وي افزود: شهروندان در هنگام خريد براي بار اول بايد 500 تومان را به عنوان هزينه كارت پرداخت كنند و شارژ اوليه كارت‌ها 1000 تومان است.
نظر شما