يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۴۲۸۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۷
مراسم افتتاحيه جنوبي‌ترين سينماي پايتخت «سينما پامچال» در شهرك كاروان با حضور جمشيد مشايخي، بهروز بقايي ، مسعود عبدالوند و جمعي از هنرمندان برجسته کشور برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي خاوران، جنوبي‌ترين سينماي پايتخت با حضور جمشيد مشايخي، بهروز بقايي، مسعود عبدالوند و ابوالفضل رفيعي معاونت اجتماعي شهرداري منطقه 15 و فرزاد هوشيار، رييس فرهنگسراي خاوران در خانه فرهنگ پامچال افتتاح شد.



هوشيار در اين مراسم گفت: در اين سينما صبح‌ها سانس‌هاي ويژه سينماي كودك و حداقل سه سانس در اين خصوص نمايش فيلم خواهيم داشت و بعدازظهرها نيز بيش از چهار سانس اكران فيلم داريم.


رئيس فرهنگسراي خاوران در ادامه بيان داشت: منطقه 15 داراي بيشترين فضاي فرهنگي ورزشي در تهران است و اين اتفاق با همكاري تك‌تك افراد منطقه شهرداري محقق شده است.

در ادامه ابوالفضل رفيع اظهار داشت: منطقه 15 يكي از پنج منطقه بزرگ تهران است كه 700 هزار نفر جمعيت دارد و بنا به تغيير رويكرد شهرداري به نهادي فرهنگي تعداد مراكز فرهنگي ورزشي از 12 به 112 مركز افزايش يافته است و اين تغييرات فرهنگي شگرفي را ايجاد كرده است.


وي با بيان اين كه در سال 85 اين سينما آماده بهره‌برداري بود ولي به دلايلي هم‌اكنون افتتاح شد، اظهار داشت: سينما هنر هفتم است و توانسته در تاريخ فرهنگ و فرهنگ‌سازي ما نقش بي‌بديلي داشته باشد چرا كه آرمان‌ها، اميال، دانش‌ها و فرهنگ ما را به جامعه نشان مي‌دهد.



معاونت اجرايي شهرداري منطقه 15 در ادامه گفت: در گذشته اگر نامي از اين منطقه مطرح مي‌شد معضلات اجتماعي چون فقر، اعتياد و بزهكاري را يادآور بود ولي در حال حاضر در سايه اين فعاليت‌هاي فرهنگي ديگر اين‌چنين نيست.


وي افزود: وجود اين سينما فرصت بسيار عالي است و ما شاهد روند رو به رشد زندگي ساكنان اين منطقه خواهيم بود.


در ادامه اين مراسم جمشيد مشايخي گفت: افتخار مي‌كنم كه در ميان گل‌هاي ايران هستم و خوشحالم شهرداري محترم اين منطقه به وظيفه انساني‌اش عمل كرده است و براي آسايش، راحتي، تفريح، ورزش و سينماي مردم سالن‌هاي متعدد ساخته است. فقط يك عاشق مي‌تواند چنين كند و در حقيقت مي‌توانم بگويم وظيفه هر هنرمندي با عشق خدمت كردن است و به حق مردم معلمين هنرمندان هستند.


در اين مراسم گروه موسيقي سرواك با اجراي قطعاتي هنرنمايي كردند و با اهداي لوح تقدير به جمشيد مشايخي، بهروز بقايي و مسعود عبدالوند به پايان رسيد.

نظر شما