دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۴۳۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام خواستار آن شد که با توجه به اينکه طرح هدفمند کردن يارانه ها پيش از تحريمها عليه ايران تهيه شده اين قانون با در نظر گرفتن تحريمها مورد بازنگري قرار گيرد.

 محسن رضايي در رابطه با الزامات اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها تصريح کرد:هدفمند شدن يارانه ها يک اقدام ملي بزرگ و فراتر از دولت است و همه بايد در اجراي اين قانون به همديگر کمک کنند يعني اگر دولت به تنهايي وارد گود شود و قوه قضائيه، مجمع، مجلس و ... کمک نکنند اين طرح آسيب مي بيند.

 

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مسئله دوم اينکه قانون يارانه ها چون قبل از تحريم ها نوشته شده الان بايد تحريم ها را در آن در نظر بگيرند يا دولت در اجرا فرمول هاي جديد و شيوه هاي جديد را براي اجراي هدفمندي کردن يارانه ها در پيش بگيرد يا يک لايحه اصلاحي به مجلس بدهد که با توجه به تحريم ها تغييراتي در برخي مواد قانوني آن صورت گيرد.

 

رضايي تاکيد کرد: عمده عقيده من اين است که اصلاحات بيشتر به سمت بخش توليد و اشتغال صورت گيرد تا در بخش مصرف. يعني بار مصرفي يارانه ها کمتر شود و بار توليد و اشتغال يارانه ها افزايش يابد تا درآمد وسيعي که از فروش بنزين و گازوئيل بدست دولت مي رسد پشتوانه اي براي توليد و اشتغال شود.

.

.

خبرهاي بيشتر در خبرخوان شهر

نظر شما