دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۲
کد خبر: ۲۴۴۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۸
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران در نشست مشترك روساي بيمارستان‌هاي تحت نظر دانشگاه علوم پزشکي تهران و هيات رئيسه اين دانشگاه بر لزوم راه‌اندازي تخت‌هايVIPو كلينيك ويژه در اورژانس بيمارستان‌ها تاکيد کرد.

به گزارش "شهر"، دكتر لاريجاني در اين نشست مشترك كه  در سالن G5 ستاد مركزي دانشگاه علوم پزشکي تهران برگزار شد، با قرائت دستور جلسه گفت: اجراي بخش VIP  و ساماندهي اورژانس بيمارستان به نوعي راه نجات بيمارستان‌هاست، از اين رو از همكاران مي خواهم كه تجارب خوب خود را براي استفاده بيشتر در جلسه ارائه دهند.

 

وي با اشاره به اين كه هيات امنا مجوز راه‌اندازي 10 درصد تخت هاي بيمارستان بصورت VIP را صادر کرده است، افزود: بر اساس اين مجوز مي توان براي 10 درصد از تخت‌ها، تعرفه‌اي  بالاتر از تعرفه‌هاي مصوب قرارداد بست.

 

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران، اورژانس‌ها را مشكل هميشگي و پاشنه آشيل دانشگاه دانست و تصريح كرد: اورژانس بيمارستان سينا يكي از شلوغ‌ترين بيمارستان ها بوده كه خوشبختانه اكنون ارتقاي كيفي بسيار جدي يافته، اما لازم است تا مسوولان بيمارستان‌ها توجه بيشتري به اورژانس‌ها داشته باشند.

 

وي با اشاره به فعال سازي كميته‌هاي اخلاق پزشكي در بيمارستان ها و پياده سازي منشور حقوق بيمار گفت: لازم است تا كميته هاي اخلاق پزشكي بيمارستانها بصورت جدي مورد بازبيني قرار گيرند، از اين رو هرچه سريعتر به سمت فعال سازي اين كميته ها حركت كنيد.

 

لاريجاني در ادامه از بدهي 66 ميلياردي بيمه‌ها به بيمارستانها خبر داد و افزود: بيمارستان‌ها بايد فردي فعال تر و جدي تر از گذشته را مسوول ارسال اسناد به بيمه‌ها كنند تا بتوانيم طلب بيمارستان‌ها از بيمه ها را سريعا وصول كنيم.

 

وي بر لزوم برنامه ريزي بهتر براي اساتيد تاكيد كرد و گفت: روساي بيمارستانها بايد از فعاليت هاي اساتيد خود مطلع باشند و براي آن برنامه بهتري داشته باشند.

 

لاريجاني در پايان خواستار تصحيح نام و آدرس دانشگاه و بيمارستان‌ها در مقالات علمي و بين‌المللي شد و گفت: لازم است اسامي بيمارستان‌ها از متدولوژي مشخصي پيروي كنند كه اين اسامي مي‌تواند با همفكري روساي بيمارستان‌ها انتخاب شود.

نظر شما