دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۴۵۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
گزارشي از پشت صحنه مجموعه «قهوه تلخ»
ديوارهاي كهنه و قديمي با درخت‌هاي سر به فلك كشيده، نشانه‌هايي از عمارت ساخته شده، مجموعه «قهوه تلخ» است كه گروه همچنان در آن مشغول به كار هستند. وفا ملك‌زاده مدير روابط عمومي اين پروژه خبر از 90 قسمتي بودن مجموعه «قهوه تلخ» مي‌دهد در حالي كه سري چهارم اين مجموعه كه شامل قسمت هاي 13،14 و 15 مي‌شود نيز به شبكه خانگي آمده است.

به گزارش خبرنگار شهر، بازديد از مكان تصويربرداري مجموعه «قهوه تلخ» نشان مي‌دهد كه مهران مديري كارگردان اين مجموعه با تدبير و مشورت طراحان صحنه و لباس و نيز حميد آقاگليان و مجيد آقاگليان تهيه كنندگان هزينه بالايي را براي اين مجموعه درنظر گرفته‌اند. لوكيشني كه براي مجموعه تلويزيوني «قهوه تلخ» درنظر گرفته شده همان لوكيشن مجموعه «پاورچين» با تغييرات بيشتري است كه در زمين وسيعي با ساختن سوله‌هاي مختلف شامل تالار شاه كه لوكيشن اصلي سريال است، مطبخ، بازار، قهوه‌خانه، خانه صدراعظم، خانه قهوه‌چي، زندان و ... از جمله لوكيشن‌هايي است كه مديري براي به تصوير كشيدن «قهوه تلخ» بنا كرده است.

قسمت 42، سكانس T، بازارچه؛
از پله‌هاي ساختمان قديمي به سمت فضاي بيروني باغ به همراه مدير روابط عمومي پيش مي‌رويم كه سارا مطلق، منشي صحنه اين مجموعه، را مي‌بينم، مطلق سكانس مورد نظر را براي تصويربرداري آماده مي‌كند و مي‌گويد: معمولا در طول روز با توجه به زمان كوتاهي كه داريم، سعي مي‌كنم نماها را قسمت‌بندي كنم و با مشورت آقاي مديري در روز چهار نماي مفيد را تصويربرداري مي‌كنيم.

 مطلق درباره كار با مجموعه «قهوه تلخ» به اين موضوع اشاره مي‌كند كه كارگردان تاثير مهمي در روند چنين پروژه‌هايي كه زمان طولاني را به خود اختصاص مي‌دهند دارد. او در ادامه عنوان مي‌كند، آقاي مديري به شدت سر كار آرام و با درايت هستند. و خوشبختانه تا الان هيچ‌گونه تنشي ميان گروه و بازيگران ديده نشده است؛ اين از مديريت يك كاگردان خوب است. ملك‌زاده اشاره مي‌كند كه تمام ديوارها و طراحي صحنه با خلاقيت و تجربه پانته‌آ واعظ‌نيا (طراح تزئينات كاخ‌ها و ساخت تيتراژ و گرافيك تبليغات) خلق شده‌اند و نيز طراح صحنه و لباس كار (فروزان جليلي‌فر) است كه بي وقفه به همراه شبنم مظفري، دستيار اول اين پروژه، براي آماده كردن سكانس بازارچه پيش مي‌روند.

همه عوامل در بازارچه جمع هستند تا با چيدن ريل دوربين كه قرار است با دو دوربين فيلمبرداري شود، هركسي به دنبال كار خود باشد. در اين لوكيشن بنري كه ابتداي بازارچه گذاشته‌اند، خودنمايي مي‌كند و صحنه را واقعي تر از آنچه هست، نشان مي‌دهد. مهرداد شكرآبي طراح گريم، در حالي كه سيامك انصاري ديالوگ‌هاي خود را تمرين مي‌كند مشغول به كار خود مي‌شود و مهران مديري كارگردان اين مجموعه پشت دوربين مي‌نشيند تا اين پلان را فيلمبرداري كند.

در همين حال برزو ارجمند به جمع گروه مي‌پيوندد. بعد از سكوتي كه كل صحنه را دربرمي‌گيرد، صداي سيامك انصاري در بازارچه مي‌پيچد كه از كنار مغازه دارها مي‌گذرد و به آن‌ها «خسته نباشيد و خدا قوت... مي گويد!» با پايان هرنما، مديري با دقت خاصي تصويرهاي ضبط شده را مشاهده مي‌كند و كوچك‌ترين ايرادها را به گروه خرده مي‌گيرد.

ملك‌زاده عنوان مي‌كند كه مهران مديري تمايلي به صحبت با خبرنگاران ندارد و طي نشستي كه قرار است براي اين مجموعه برگزار شود، صحبت خواهد كرد. 

گزارش: صبا شادور


نظر شما