دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۴۶۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷
وزير آموزش و پرورش اعلام كرد: در استخدام 40 هزار نيروي جديد تعدادي از فرزندان مديران كل آموزش و پرورش نيز مردود شدند. با اين استخدام از 40 هزار پارتي بازي جلوگيري كرديم.

به گزارش خبرنگار شهر حميدرضا حاجي بابايي با بيان اين نكته كه براساس قانون مجلس 60 هزار حق التدريسي بايد طي پنج سال استخدام مي شدند كه 40 هزار نفر از آن‌ها را امسال انتخاب كرديم افزود: براساس قانون مجلس شوراي اسلامي هفت هزار نيروي نهضتي بايد طي سه سال به استخدام آموزش و پرورش در بيايند كه امسال سه هزار نفر از اين تعداد جذب شدند.

 

وي افزود: استخدام اخير آموزش و پرورش 40 هزار جوان ليسانس و فوق ليسانس را به سر كار و زندگي برد.

 

وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: در طول هشت ماه گذشته در زمان برگزاري آزمون از هيچ قدرت سياسي و غيرسياسي يك نامه را نپذيرفته و هيچ كس را به صورت سفارشي قبول نكرديم.

 

 

هيچ راهكار قانوني براي بكارگيري نيروهاي شركتي وجود ندارد

 

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه هيچ راه قانوني براي به كارگيري نيروهاي شركتي وجود ندارد، عنوان كرد: من نيروي شركتي را قبول ندارم و نمي توانم كاري براي آن‌ها انجام دهم، اگر قرار باشد، استخدام در آموزش و پرورش صورت گيرد، مربيان پيش‌دبستاني‌ها و آموزش ياران نهضت در اولويت قرار دارند.

 

 

حاجي بابايي درخصوص وضعيت استخدامي نيروهاي شركتي، يادآور شد: در بدو ورود به آموزش و پرورش نامه هاي متعددي از مراجع قانوني از جمله مجلس به دفتر من ارسال شد تا تخلفي را كه در گذشته درخصوص جذب نيروهاي شركتي صورت گرفته بود، اصلاح كنيم.

 

 

حاجي‌بابايي ادامه داد: با توجه به اينكه زمان ورود من به آموزش و پرورش آبان ماه بود و در آن زمان امكان خالي كردن از اين نيروها نبود، تا خردادماه صبر كرديم و پس از خرداد ماه با فسخ قرارداد شركتي‌ها، اين كار ساماندهي شد.

 

 

وزير آموزش و پرورش همچنين در مورد اجباري شدن شنا براي دانش‌آموزان سوم ابتدايي، تاكيد كرد : 28 مهر ماه سال جاري آموزش شنا به طور رسمي در مدارس سراسر كشور آغاز مي‌شود.

 

حاجي‌بابايي ادامه داد: در گذشته بخشي از مركز پيش دبستاني يا مهدهاي كودك تحت نظارت بهزيستي و بخش ديگر تحت آموزش و پرورش بود كه بر اساس قانون، وظيفه آموزش كودكان چهار و پنج ساله در اختيار آموزش و پرورش قرار گرفت، ضمن اينكه به مهدهاي كودك نيز فرصت داده شده تا اين مجوز رسمي را از آموزش و پرورش بگيرند، چرا كه آموزش از كودكستان تا دانشگاه بر اساس قانون در اختيار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

 

نظر شما