شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۴۶۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
معاون دانشجويي وزير علوم از سير نزولي صدور احکام انضباطي دانشجويان خبر داد و گفت: در سال تحصيلي 89-88 يک هزار و 100 حکم انظباطي در زمينه هاي مختلف براي دانشجويان صادر شد.

محمود ملاباشي امروز يکشنبه در جمع خبرنگاران درباره اينکه حجم بيشتر احکام انضباطي درباره چه نوع تخلفاتي است گفت: بيشترين دليل احضار دانشجويان مشکلات آموزشي است. يکي از انواع مشکلات آموزشي دانشجويان اين است که شخصي به جاي شخص ديگر در جلسه امتحان حاضر شده است.

 

وي اظهار داشت: لازم به ذکر است که هيچ آمار غيرمترقبه‌اي در سال تحصيلي 89-88 حتي در مقايسه با ابتداي دهه 80 تا کنون وجود نداشته است بلکه با توجه به اينکه در سال 1380 حدود يک ميليون دانشجو داشته‌ايم و در حال حاضر حدود 4 ميليون دانشجو داريم سير فعاليت‌هاي کميته‌هاي انضباطي رو به نزول است.

 

معاون دانشجويي وزير علوم گفت: يعني اگر در سال 80 يک هزار حکم براي دانشجويان سراسر کشور صادر کرده باشيم، آمار مي‌گويد که بايد در سال جاري که 4 ميليون دانشجو داريم بايد 4 هزار حکم نيز صادر مي‌شد در صورتي که احکام ما در اين سال يک هزار و 100 حکم است.

وي درباره وظايف کميته‌هاي انضباطي درباره بحث عفاف و برخورد با بي‌حجابان گفت: از وظايف دانشگاه، دانشجويان و کميته‌هاي انضباطي اين است که به قانون جمهوري اسلامي ايران احترام بگذارند و هرکس که بخواهد نقض قانون کند بايد احضار شود اما احکامي که به علت رعايت نکردن حجاب در دانشگاه منجر به ترک تحصيل، جلوگيري از تحصيل، اخراج، انتقال يا ميهمان شدن دانشجو شده باشد را تاييد نمي‌کنم.

 

ملاباشي توبيخ کتبي با درج در پرونده يا بدون درج در پرونده و حتي تذکرات شفاهي يا کتبي را از موارد معمول در برخوردهاي انضباطي برشمرد و خاطرنشان کرد: نهايتاً ممکن است دانشجو يک ترم ممنوع از تحصيل شود و يا اين بحث به تعليق از تحصيل وي منجر شود منتها در پايان تحصيل همه اين سوابق انضباطي از پرونده دانشجو پاک مي‌شود و هيچ نوع مانعي براي آينده وجود نخواهد داشت.

.

.

خبرهاي بيشتر در خبرخوان شهر

نظر شما