دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۴۷۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۸
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از شناسايي و انهدام يک باند سابقه دار آژانسهاي خودرو و مسکن در تهران خبر داد و گفت: 12 اعضاي اين باند به همراه سه مال‌خر شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار شهر، سرهنگ عباسلعي محمديان روز دوشنبه در حاشيه ملاقات با مردم در مر كز نظارت همگاني ناجا در جمع خبرنگاران با تشريع جزييات اين خبر، گفت: اين باند كه همه اعضاي آن داراي سابقه كيفري بودند با شگردها ي مختلف و بسيار پيچيده اقدام به سرقت مي‌كردند. اين باند از برخي از نمايشگاه‌هاي اتومبيل و معاملات مسكن در غرب تهران سرقت انجام مي‌دادند.

 

سرهنگ محمديان افزود: اعضاي اين باند با شناسايي محل‌ها و سوژه‌ها كه فاقد سيستم‌هاي ايمني، امنيتي و دوربين بود اقدام به سرقت مي‌كردند.

 

وي اظهار داشت: پس از وصول چندين سرقت در اين زمينه كه با يك شيوه انجام مي‌شد تلاش براي يافتن سرنخها آغاز شد. در اين زمينه از دوربين‌هاي مداربسته اطراف محل‌ سرقت و دوربين‌هاي نصب شده در سطح شهر استفاده شد و برخي از اعضاي اين باند از اين طريق شناسايي شد.

 

اين مقام پليس آگاهي گفت: در ادامه ماموران پليس آگاهي به صورت ويژه پرونده را پيگيري كردند و از آنجايي كه اين سارقان محل سكونت خاصي نداشتند با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي محل آنها شناسايي شد.

 

سرهنگ محمديان افزود: محدوده سكونت اين افراد در حاشيه‌ شهر تهران و در استان البرز بود كه با تحت نظر قراردادن اين مكانها تمام اعضاي باند شناسايي شدند.

 

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: در همان لحظات اوليه عمليات 10 نفر مرد و 2 زن كه اعضاي اصلي اين باند بودند دستگير شدند و متعاقبا سه نفر مالخر نيز توسط پليس دستگير شدند.

 

سرهنگ محمديان افزود: سردسته اين باند در همان ابتدا دستگير شد، اين باند 45 فقره سرقت را طي 4 ماه گذشته انجام داده‌اند.

 

وي اظهار داشت: اعضاي اين باند به منظور سرقت گاوصندوق بنگاه هاي املاك و نمايشگاه‌هاي خودرو و سرقت وجوه نقد و اسناد آن اقدام مي‌كردند.

 

سرهنگ محمديان گفت: بررسي‌ها براي شناسايي تمام مدارك سرقت شده و برگرداندن آنها توسط پليس در حال انجام است.

 

وي اظهار داشت: اين سارقان ابتدا با هدف سرقت پول به نمايشگاه‌ها دستبرد مي‌زدند و در برخي موارد نيز خودروهايي كه سوييچ‌شان در نمايشگاه بود به سرقت مي‌بردند.

 

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: ارزش ريال اين سرقت‌ها تعيين نشده اما مطمئنا رقم بالايي خوهد بود.

 

سرهنگ محمديان اعلام كرد: از اين سارقان 13 دستگاه خودرو سرقتي كشف شده و 23 دستگاه خودرو را كه نيز به سرقت برده بودند در سطح شهر رها كرده بودند.

 

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ به شهروندان توصيه كرد اگر قرار است مداركي را در محل كار خود نگهداري كنند حتما از گاوصندوق‌هاي استاندارد و متناسب استفاده كنند و از گاوصندوق‌هايي كه سبك، قابل حمل و تخريب باشند به هيچ عنوان استفاده نكنند.

 

سرهنگ محمديان توصيه كرد: اماكني مانند نمايشگاه‌هاي اتومبيل و بنگاه‌هاي املاك حتما از دوربين‌هاي مداربسته استفاده كنند زيرا موجب بازدارندگي شده و در كشف جرم نيز كمك خواهد كرد.

 

نظر شما