دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۱
کد خبر: ۲۴۷۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵
در مراسم اختتاميه سومين جشنواره هنرهاي تجسمي دامون فر که جمعه سي ام مهر 89 در گالري پرديس پارک ملت برپا مي‌شود از استاد پرويز کلانتري، تجليل مي شود.

به گزارش شهر، سيف الله پويا راد، مدير جشنواره هنرهاي تجسمي دامون‌فر ويژه جوانان زير 25 سال با اعلام اين خبر گفت: بنا به رسمي که از روز بنيان نهاده شدن اين جشنواره بنا نهاده شده است در مراسم اختتاميه، همزمان با معرفي برگزيدگان زير 25 سال تجسمي ايران، از مقام هنري نخبگان و پيشکسوتان هنرهاي تجسمي ايران تقدير به عمل مي آوريم. در سال هاي اول و دوم از اساتيد ارجمند «آيدين آغداشلو» و «احمد اسفندياري» تجليل نموديم و در امسال از يک عمر تلاش پرثمر در زمينه نقاشي و نيز امر خطير آموزش هنر از مقام هنري استاد برجسته «پرويز کلانتري» تقدير خواهد شد.

به گفته سيف الله پويا راد اختتاميه سومين جشنواره هنرهاي تجسمي دامون فر ازساعت 5 بعدازظهر جمعه سي ام مهر 89 در گالري پرديس پارک ملت برپا مي شود که در کنار بخش هاي متنوع و متعدد آن، اين مراسم تجليل برگزار خواهد شد.

پرويز کلانتري متولد اول فروردين 1310 است. او در کنار برپايي دهها نمايشگاه داخلي،نمايشگاههاي درخور توجهي در سازمان ملل متحد در نيويورک (1377)، لندن، برن، ژنو، کاليفرنيا، هندوستان، کره جنوبي، سان فرانسيسکو، آلمان، بازل سوئيس، دانشگاه کلمبيا کاليفرنيا و ... برپا کرده است.

تمرکز اين استاد صاحب سبک برروي زندگي مردمان ايراني و بازنمايي دلنشين بافت و زندگي ايرانيان به ويژه معماري خاص مناطق کوير نشين ايران برروي خشت و کاهگل و خاک از او يک هنرمند خاص ساخته است که فراتر از نقاش به عنوان يک کارشناس خبره از او ياد مي شود تا آنجا که سال ها پيش دفتر اسکان سازمان ملل مستقر در ناي روبي در قالب پروژه «شهر ايراني از نگاه نقاش ايراني» خلق اثري را به او سفارش داد و بارها و بارها در سمينارهاي بين المللي به عنوان سخنران درباره نقاشي ايران سخنراني كرد.

او در کنار نقاشي، تصويرگر کتاب درسي کودکان در سال هاي دور، نوسينده چندين کتاب کودک و بزرگسال از جمله «نيچه فقط بگو مشد اسماعيل» ، «شب سال نويي که بر نينا گذشت»، «ولي افتاد مشگل ها»، «خاک را به نظر کيميا کند (برگزيده نقاشي ها)،«سر اين خط را بگير و بيا» و «مرگ پايان کبوتر نيست»



نظر شما