يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۹
کد خبر: ۲۴۸۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵
دبير نمايشگاه سفال هنري معاصر گفت:
دبير انجمن هنرمندان سفالگر در ميزگرد نقد و آسيب شناسي نمايشگاه سفال هنري معاصر ايران؛ با مروري بر نهمين دوسالانه ملي سفال معاصر ايران گفت: اين نمايشگاه به لحاظ ساختار، چيدمان، نورپردازي و فضاسازي بسيار مناسب بود زيرا نوع ارايه اثر در اعتبار بخشي آن خيلي موثر است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي موزه امام علي (ع)، اين ميزگرد با حضور سيد جعفر بني‌هاشمي، رييس موزه، بهزاد اژدري، دبير انحمن هنرمندان سفالگر و فرزاد فرجي، فريده تطهيري مقدم، ليلا نادي زاده و رجحانه حسيني اعضاي هيئت مديره انجمن هنرمندان سفالگر ساعت 11 روز دو شنبه 26 مهرماه در موزه هنر امام علي(ع) برگزار شد.


در اين نشست بهزاد اژدري دبير انجمن هنرمندان سفالگر در خصوص نمايشگاه سفال هنري معاصر گفت: اين نمايشگاه با توجه به بودجه کم و با حمايت اندک ارگان ها و نهادهاي متولي اين هنر، از استقبال خوب و مناسبي برخوردار بوده است.


وي ادامه داد: تعداد مخاطبان نمايشگاه نسبت به نهمين دوسالانه سفال که سال گذشته در سمنان برپا شد چندين برابر بوده است.


وي افزود: ما تلاش کرديم ضمن معرفي هنر پر رمز و راز سفالگري به عنوان يک هنر مادر به مخاطب عام، هنرمندان و دانشجويان اين رشته از طريق ورک شاپ و همايش تخصصي متنوع که به صورت مستمر در زمان برگزاري نمايشگاه اجرا شد، با اين حوزه آشنا کنيم.


اژدري تاکيد کرد: در اين ورک شاپ‌ها با توجه به اهداف انجمن سعي کرديم تا راز تکنيک هاي سنتي که بسيار پيچيده است را رمز گشايي و در اختيار دانشجويان قرار دهيم و از سويي ديگر آنان را با جديدترين تکنيک ها روز دنيا و همچنين رنگ و مواد جديد آشنا کنيم.


وي در بخشي ديگر از سخنان خود گفت: اين نمايشگاه به لحاظ ساختار، چيدمان، نورپردازي و فضاسازي بسيار مناسب بود زيرا نوع ارايه اثر در اعتبار بخشي آن خيلي موثر است.


در ادامه نشست فرزاد فرجي يکي از اعضاي هيئت مديره انجمن گفت: در اين نمايشگاه 310 اثر از 108 هنرمند به نمايش درآمد که نسبت به ساير نمايشگاه ها قابل ملاحظه است.


وي ادامه داد برپايي نمايشگاه هاي اين چنيني فرصتي است تا هنرمندان، سطح کيفي و کمي آثارشان را ارتقا دهند و به تعامل، انتقال تجربيات حرفه‌اي و تخصصي بپردازند، همچنين باعث بروز و رشد خلاقيت و همينطور پويايي اقتصاد اين هنر کهن شود.


فريده تطهيري مقدم از ديگر اعضاي هيئت مديره انجمن در خصوص توجه و نگاه مسولين به برنامه هاي فرهنگي و عدم توجه لازم به بستر سازي مناسب و شناسايي زيرساخت هاي لازم و هم چنين عدم در اختيار نهادن امکانات کافي گفت: هر اتفاق فرهنگي اگر به دستاوردهاي خود نرسد، سترون مي شود و اين در حالي است که هنر سفالگري ظرفيت همه گونه بياني را دارد.


بهزاد اژدري فقدان فضاي کارگاهي مناسب با تجهيزات لازم و هم چنين عدم تخصيص بودجه توسط مسولين را از جمله مشکلات پيش روي اين هنر دانست و از مسولان و خصوصاً شهرداري تهران به عنوان متولي هنر شهري کمک خواست و خواستار آن شد تا هر چه زودتر فضاي مناسبي براي تاسيس خانه سفال در اختيارشان قرار گيرد.


در پايان نشست سيد جعفر بني‌هاشمي، سرپرست موزه هنر امام علي (ع) نيز با توجه به اهداف کلان موزه که يکي از آنها شناسايي، گردآوري و معرفي آثار هنري با رويکرد معنوي و پژوهشي مي باشد، به نقش اين موزه در ايجاد بستر براي بررسي و ارائه آخرين تحولات هنري در حوزه هاي مختلف اشاره نمود و بر حمايت از انجمن‌هاي تخصصي هنري به خصوص انجمن سفالگران تاکيد کرد و گفت: اميدواريم خانه سفال هرچه زودتر تاسيس شود و تمام تلاش خود را براي پاسخگويي به دغدغه انجمن‌ها و تاسيس خانه سفال خواهد داشت.



نظر شما