يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۴۹۷۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰
حجت الاسلام صديقي در نماز جمعه تهران عنوان كرد:
خطيب نماز جمعه تهران استقبال بي‌نظير مردم قم از رهبر را به ورود تاريخي امام(ره) به ميهن تشبيه كرد و گفت: اين استقبال نشان مي‌دهد كه امام به صنف خاصي اختصاص ندارد و متعلق به همه است.

 به گزارش " شهر " امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به استقبال بي نظير مردم قم از رهبر معظم انقلاب اسلامي، اين رويداد را همانند استقبال تاريخي مردم از امام راحل هنگام بازگشت از پاريس دانست و گفت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب، قم و حوزه را مهم مي‌دانند مردم قم، روحانيون، علما، مجتهدين، مدرسين و طلاب نيز اين سفر را مهم دانستند و يك استقبال فراگير از ايشان داشتند.

 

 

صديقي با بيان اينكه استقبال تاريخي مردم از امام راحل و نيز رهبر معظم انقلاب اسلامي حاكي از آن است كه امام به صنف خاصي تعلق ندارد، اظهار داشت: امام متعلق به همه است زيرا رهبري اسلامي و ولايت ديني همان سايه ابري است كه خداوند او را پر بركت قرار داده و همه به او احساس نياز مي‌كنند.

 

وي افزود: اين سفر از اين جهت بي‌سابقه است كه رهبر يك جريان و يك تفكر انقلابي كه سكاندار مديريت سياسي جوامع اسلامي را برعهده دارد، مساله را آنقدر مهم بداند كه به شهري سفر كند و در آنجا بيش از يك هفته توقف داشته باشد.

 

صديقي حضور رهبر معظم انقلاب به قم را حاكي از اهميت و پر اثر بودن آن جايگاه و كانون دانست و اظهار داشت: اين كار دنيا را متوجه پايگاه و زادگاه انقلاب كه محل نشر نور دين و آگاهي هاي مذهبي و اخلاقي و معنوي مي‌كند.

 

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران تاكيد كرد: اين سفر نشان دهنده جايگاه شهر مقدس قم است زيرا اين شهر از ظرفيتي برخوردار است كه يك رهبر توانمند و داراي بصيرت جهاني كه بايد وقت خود را براي دفع آفات و خطرات بيگانگان و تنظيم امور داخل صرف كند، در اوج رهبري و در حساسترين زمان براي اين سفر و انجام ديدارها اختصاص مي‌دهد.

 

وي اين استقبال را نشان دهنده محبوبيت مردمي رهبر انقلاب و وحدت ناگسستني بين امت و رهبري دانست و تاكيد كرد كه اين وحدت بين همه اقشار ملت ايران اعم از شيعه و سني، مسيحي و زرتشتي وجود دارد.

 

سفر رييس جمهور به لبنان معجزه انقلاب بود

 

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به سفر رييس‌جمهور کشورمان به لبنان گفت: اين سفر انصافا جزء کرامت‌ها و معجزات انقلاب ما بود. آنها ما را تحريم کردند و مي‌خواستند چنين وانمود کنند که ما منزوي هستيم. اما خودشان منزوي شدند و ما توانستيم در دل‌هاي ملت‌ها جا بگيريم و شعاع نور انقلاب‌مان را بگسترانيم.

 

وي در ادامه به پيشرفت‌هاي سياسي و علمي كشور اشاره كرد و گفت: صبر و استقامت در كنار پيشرفت‌هاي علمي و نفوذ سياسي در پهنه بين المللي همان همت مضاعفي است كه حضرت آقا فرمودند.

نظر شما