دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۵
کد خبر: ۲۴۹۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳
دکتر معصومه ابتکار توسعه پايدار و حفظ محيط زيست را از محورهاي اصلي و مهم ارتقاء کيفيت زندگي شهروندان دانست و افزود: شوراي اسلامي شهر تهران تلاش مي کند تا شهر تهران استانداردهاي لازم را در اين خصوص کسب کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 4 ،  رئيس کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران در نشست مشترک با دبيران شوراياري محلات منطقه 4 که با حضور شهردار منطقه ، معاونان و مديران برگزار شد ، با بيان اين مطلب و ضمن تشکر از عملکرد مطلوب شوراياران منطقه در جذب شهروندان و رصد عملکرد شهرداري اين منطقه اظهار داشت : شوراياران منطقه 4 در طوي اين 2 سال عملکرد مثبتي را از خود نشان دادند و توانستند با نگاه تخصصي خود به مسايل و موضوعات شهري و با همکاري شهرداري منطقه بسياري از مشکلات سطح محلات را شناسايي و مرتفع نمايند.

وي افزود: دور دوم بازيددهاي ميداني شوراي اسلامي شهر تهران از مناطق آغاز شده است که بر اساس سياست هاي کلان شوراي اسلامي مناطق ارزيابي خواهند شد.

ابتکار افزود: وي افزود: کارگروه هاي مختلفي در حوزه محيط زيست و شهري تشکيل شده است چنانچه به موضوعات محيط زيست با جديت پرداخته نشود به شاخصه هاي در نظر گرفته شده نخواهيم رسيد.

وي گفت: خوشبختانه منطقه 4 از سرانه فضاي سبز بسيار خوبي برخوردار است.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران در ادامه با اشاره به ساماندهي فاضلاب هاي شهري گفت: مصوبات مختلفي در حوزه آب و فاضلاب و توسعه شبکه فاضلاب شهري در شوراي اسلامي شهر تهران به تصويب رسيده است و در اين خصوص نيز عقب ماندگي هاي زيادي در تهران بويژه در اين منطقه وجود دارد که بايد مرتفع شود.

وي افزود: بايد بر کيفيت آب شرب تهران نظارت جدي شود و بايد اقداماتي زيادي در جهت بهبود کيفيت آب شرب صورت گيرد.

رئيس کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران رسيدگي به آلودگي هواي شهر تهران را از ديگر موارد در دستور کار شوراي اسلامي شهر تهران نام برد و افزود: توسعه خطوط مترو، اتوبوسراني و تاکسيراني از جمله مواردي است که شوراي اسلامي شهر تهران با جديت دنبال مي کند.

وي افزود: پياده روسازي، و توسعه پياده روها، هدايت و ساماندهي آب هاي سطحي، سرپوشيده کردن جوي هاي آب و در صورت امکان حذف انهار، مديريت پسماند جهت ريشه کني جانواران موذي، ساماندهي آنتن هاي مخابراتي و ارتقاء کيفيت کالاهاي توزيعي در فروشکاه هاي شهروند از ديگر مواردي است که بايد بايد در شهر تهران با جديت دنبال شود.

در ادامه نشست نيز شهردار منطقه 4با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه محيط زيست و ارتقاء کيفيت زندگي شهروندان گفت: استاندارد بين الملي ايزو 10015 و يا مديريت کيفيت آموزش پرسنل، استاندارد مديريت کيفيت رضايت مشتري ISO 10002: 2004، استاندارد بين المللي HACCP (ارتقاء کيفيت بهداشت و مواد غذايي ) نقطه عطفي در محيط زيست پايدار بوده که اخيراً با اخذ گواهينامه بين المللي شبکه جهاني جامعه ايمن توسط شهرداري منطقه 4 تاييد و تکميل گرديد و افق هاي مطلوب تري را در اين منطقه نويد مي دهد.

نظر شما