يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۸
کد خبر: ۲۵۰۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۷
مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر افزود:پنجمين كنگره شعر عاشورايي آذربايجان شرقي برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار شهر در تبريز ،حجت الاسلام حميد عظيمي در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب گفت: اين كنگره با موضوعات شعر و نثر ادبي و مقاله هشتم آذرماه برگزار مي شود.

وي اظهار داشت: محورهاي آثار فراخوان شده در زمينه شعر و نثر ادبي شامل عاشورا و ظلم ستيزي ، عاشورا و نماز ، عاشورا و دفاع مقدس ، مقتل و مديحه ، سيدالشهدا، تجسم اخلاق قرآني ، زواياي عرفاني عاشورا، نهضت عاشورا و مهدويت ، رويدادها و سير تاريخي قيام و عاشورا و ولايت پذيري است.

وي افزود: مقالات نيز بايد در زمينه ضرورت ساماندهي مراسم مذهبي ، عبرت هاي عاشورا، عاشورا و انتظار، پيام هاي جهاني عاشورا، نقش بانوان در نهضت عاشورا ، بايدها و نبايدهاي سوگواري ، سوگواري و حقوق شهروندي ، تاثير متقابل نهضت حضرت امام خميني (ره) و قيام عاشورا ، نقش خواص در شكل گيري قيام عاشورا و ساير موضوعات مرتبط است.

عظيمي همچنين در خصوص شرايط ارسال آثار به دبيرخانه كنگره نيز گفت: آثار بايد به صورت تايپي با ذكر مشخصات كامل صاحب اثر باشد و پيش از اين نيز در جايي ارائه يا به چاپ نرسيده باشد.

اين كنگره ويژه استان هاي آذربايجان شرقي و غربي ، اردبيل و زنجان است و علاقمندان مي‌توانند تا 20 آبان 89 آثار خود را به نشاني تبريز ، ميدان دانشسرا ، اداره كل تبليغات سلامي استان دبيرخانه كنگره شعر عاشورايي سال 89 ارسال و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 5258683-0411تماس گرفته يا به وب سايت www.tebyan-tabriz.irمراجعه كنند.

 

نظر شما