دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۵۱۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۷
مدير کل شهرسازي و طرح هاي شهري شهرداري تهران گفت: در نظراست تا با ساماندهي خيابان لاله زار، هويت تاريخي و فرهنگي گذشته اين محور احيا شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران، مجيد پاکساز مديركل شهرسازي و طرح هاي شهري اين معاونت با بيان اين مطلب گفت: طرح ساماندهي خيابان لاله زار و فردوسي تهران در مرحله ارائه راه حل قرار دارد و در آخرين نشست، طرح نهايي براي ساماندهي اين خيابان ها ارائه خواهد شد. وي افزود: هم اکنون مرحله شناخت و ارزيابي اين طرح توسط مشاور پايان يافته و اهداف و راهبردها و راه حل ها درحال ارائه است .
پاکساز خاطر نشان کرد: با توجه به اين که خيابان لاله زار، خياباني تاريخي است و پيش از اين محوري تاريخي براي شهر تهران محسوب مي شده، در نظر داريم تا اين هويت در حال حاضر نيز در اين خيابان احيا شود و پيوندي با گذشته اين محور برقرار شود. مدير کل شهرسازي و طرح هاي شهري شهرداري تهران تصريح کرد: در گذشته محور خيابان لاله زار، محوري تفريحي و کاملا گردشگري بود که مراکز هنري مانند سينما و تئاتر در آن وجود داشت اما هم اينک شاهدآن هستيم که اين خيابان به مرکزي تجاري براي فروش وسايل الکترونيکي تبديل شده است، از اين رو در نظر است تا به نوعي پيوند گذشته اين محور را با زمان حال آن برقرار کنيم تا هويت اين محور تاريخي تهران حفظ شود.

نظر شما