دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۸
کد خبر: ۲۵۱۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۰
سي‌امين جشنواره هنرهاي محيطي با حمايت دانشکده هنر شوشتر دانشگاه شهيد چمران اهواز در شهر شوشتر برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از دبيرخانه جشنواره‌هاي هنر محيطي ايران، اين جشنواره که ششمين همايش هنرهاي معاصر را به همراه دارد، در روزهاي 9 تا 12 آذر در شهرهاي شوشتر و خرمشهر و با حضور استادان و هنرمندان هنر معاصر ايران برگزار خواهد شد.

طاهره گودرزي دبير سي‌امين جشنواره هنرهاي محيطي در رابطه با برگزاري اين جشنواره در شهر شوشتر، گفت: سعي ما براين خواهد بود تا در اين جشنواره با استفاده از فضا و ظرفيت‌هاي بومي اين شهرها، بستري براي خلق آثاري در زمينه هنر محيطي ايجاد کنيم و علاوه بر اين برگزاري اين جشنواره بين‌المللي بستري را براي تعامل هنرمندان بومي اين شهرها با ديگر هنرمندان ايراني و ساير هنرمندان جهان فراهم مي‌کند.
گودرزي با اشاره به برگزاري همايش و کارگاه‌هاي جشنواره‌هاي هنر محيطي، توضيح داد: از ويژگي‌ها و برنامه‌هاي ثابت اين جشنواره‌ها برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي و معرفي هنرمندان ايراني و خارجي فعال در زمينه هنرهاي محيطي است.
اين هنرمند همچنين درباره همايش اين جشنواره و همکاري با دانشکده هنر شهيد چمران شوشتر، تصريح کرد: ششمين همايش هنر معاصر با موضوع کلي «جنگ و زبان هنر جديد» به مسئله تاثير جنگ بر آثار هنرمندان هنر جديد مي‌پردازد که با همکاري دانشکده هنر شوشتر 10 آذرماه برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان به شرکت در اين جشنواره مي‌توانند سه نمونه از آثاري را که در حيطه هنر محيطي و يا هنر جديد در دو سال اخير انجام داده‌اند، به همراه آدرس سايت يا وبلاگ شخصي به آدرس art.envi@gmail.com تا تاريخ يكم آذرماه سال جاري ارسال كنند.
محورهاي اصلي ارائه مقاله و تحقيق در ششمين همايش هنرمعاصر با موضوع «جنگ و زبان هنر جديد» به اين ترتيب اعلام شده است:



1- زبان‌هاي ملهم از جنگ در هنر جديد

2-هنر جديد و جنگ‌زدگي

3-چهره‌نگاري از جنگ در هنر جديد

4-گفتمان هنري در بهبوهه جنگ‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي معاصر



علاقه‌مندان به شرکت در اين همايش مي‌توانند مقالات خود را با قيد مشخصات کامل شخصي تا سوم آذرماه به آدرس ايميل جشنواره ارسال کنند.



طاهره گودرزي دبير سي‌امين جشنواره هنرهاي محيطي است و راحله زمردي نيا به عنوان دبير هنري جشنواره انتخاب هنرمندان را بر عهده خواهد داشت. همچنين انتخاب هنرمندان بومي به عهده دانشکده هنر شوشتر خواهد بود. طاهر رضازاده دبير همايش اين جشنواره نيز انتخاب مقالات و پژوهش‌هاي قابل ارائه در همايش را که هم‌زمان با هفته پژوهش در دانشکده هنر شهيد چمران شوشتر برگزار مي‌شود، بر عهده خواهد داشت.
حضور عکاسان و مستندسازان در جشنواره، مستلزم هماهنگي با مسئولان جشنواره خواهد بود. همچنين علاقه‌مندان به شرکت در اين جشنواره مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر به نشاني eafestivals.blogfa.com مراجعه كنند.

نظر شما