دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۶
کد خبر: ۲۵۲۲۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵
رييس مرکز فعاليت هاي ديني شهرداري تهران از احداث 34 باب مسجد در مراحل احداث خبر داد و گفت : از سال 86 تا کنون تنها در زمينه تعمير، تجهيز و تکميل مساجد ، 5/69 ميليارد تومان اعتبار تخصيص داده شده است.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران حجت الاسلام والمسلمين عبدالمقيم ناصحي با بيان اين که دربرخي مناطق تعداد مساجد بسيار کم است ،اظهار داشت : در جانمايي اين مساجد سعي شده است که اين مساجد در مناطقي قرار بگيرد که سرانه مساجد در آن ها پائين است و در همين زمينه، اهداف هفته جهاني مساجد نيز در اين طرح محقق شده است.


ناصحي با تاکيد بر کيفيت ساخت مساجد جديد ادامه داد : مساجد ساخته شده توسط شهرداري به تمامي امکانات تجهيز شده است و در متراژ قابل قبول، داراي اتاق هاي متعدد، امکانات سرمايشي و گرمايشي، مجهز با خانه عالم و خانه خادم و به صورت مفروش شده است.


مشاور شهردار تهران در ادامه مساجد را زادگاه انقلاب اسلامي دانست و ابراز داشت: در مقاطع مختلف مساجد به عنوان مهم ترين پايگاه هاي سياسي، عبادي ، اجتماعي و فرهنگي در بين اقشار مختلف مردم مسلمان بروز و ظهور داشته و امروز نيز اين خانه هاي الهي همگرايي و وحدت پرطراوتي را در شريان جامعه اسلامي به جريان انداخته اند.


رييس مرکز فعاليت هاي ديني شهرداري خاطر نشان ساخت : شهرداري تهران ساخت مساجد را جزو حقوق شهروندي مردم پايتخت تعريف کرده است و در اين راستا يکي از وظايف خود را ارايه امکانات به مساجد شهر تهران مي داند .


از شش سال گذشته 46 پروژه احداث مسجد در دستور کار قرار گرفته است که 34 باب مسجد در حال احداث است و بقيه آن به بهره برداري رسيده است .


وي افزود : مسجد صاحب الزمان واقع در منطقه 2هم اکنون مراحل پاياني احداث را مي گذراند و تلاش خواهيم کرد تا پايان سال به بهره برداري برسد.


به گفته وي ،احداث 13 باب مسجد نيز در منطقه 2 پيش بيني شده است که هم اکنون در مراحل طراحي تا اجراي فونداسيون قرار دارد و همچنين براي منطقه 19 نيز احداث شش باب مسجد در نظر گرفته شده است .


ناصحي با اشاره به اقدامات شهرداري در زمينه تعمير ، تکميل و تجهيز مساجد اظهار کرد : اعتبار در نظر گرفته شده از سوي شهرداري تهران از سال 86 تا کنون ، تنها در زمينه تعمير ، تکميل و تجهيز مساجد ، حدود 5/69 ميليارد تومان بوده است .


وي از افتتاح يک باب حسينيه در آينده نزديک خبر داد و افزود : حسينيه مکتب العباس (ع) واقع در منطقه 19 نيز با مساعدت شهرداري در آينده نزديک افتتاح مي‌شود.

نظر شما