يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۵۲۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱
نمايشگاه نقاشي، ايستاليشن و پرفورمنس هما بذرافشان با عنوان «قضاوت من» در گالري شيرين برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر، در اين نمايشگاه كه جمعه هفتم آبان افتتاح خواهد شد، 10 اثر در ابعاد 150 در 150 سانتيمتر و هشت اثر 50 در 50 سانتيمتر با تكنيك اكرليك روي بوم ارائه خواهد شد.


بذر افشان متولد 1359 و فارغ‌التحصيل رشته نقاشي از دانشگاه سوره است و تا كنون در 30 نمايشگاه گروهي و دوسالانه جهان اسلام شركت داشته است. او از برگزيدگان سه دوره نمايشگاه منتخب نسل نو شناخته شده و علاوه بر اين در تصويرسازي كتاب كودك نيز فعاليت مي‌كند و اين سومين نمايشگاه انفرادي او محسوب مي شود.


نمايشگاه « قضاوت من» قصه‌ها يي است كه هما بذر افشان روايت مي‌كند. قصه‌هايي با فضاي سياه و سفيد كه فرم‌ها و نقش‌ها را در هم مي‌آميزد، نشانه و نمادهايي مختلف ايجاد مي‌كند و همگان را به خاطره‌هايي از زندگي سوق مي‌دهد و با تجربه‌هاي امروزي‌اش با ماجرا‌ها برخورد مي‌كند.


بذرافشان با انتخاب عنوان «قضاوت من» براي اين نمايشگاه قصد دارد مخاطب را به قضاوت آثارش دعوت كند. شايد به شكلي فضاهاي شخصي خود را ترسيم مي‌كند و با حركت دوراني بوم سعي در پيگيري داستان زندگي‌اش در برهه خاصي از زمان است و نشانه‌ها در آثارش نمادي از خاطرات هستند.

در اين نمايشگاه اينستاليشني نيز با عنوان «من خود يك تاكستانم» از هما بذرافشان ارائه شده است كه مجموعه‌اي از شيشه‌هاي آزمايشگاهي است كه رنگ‌هاي قرمز خون در آن زاويه‌اي قائمه ايجاد كرده‌اند و برچسب‌هايي از نام افراد و مشخصاتشان بر آن‌ها خورده است. بذرافشان در كنار نقاشي و اينستاليشن، پرفورمنسي را نيز در فضاي گالري اجرا خواهد كرد.
نمايشگاه نقاشي‌هاي هما بذرافشان تا 19 آبان‌ماه در گالري شيرين ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه روزه (به جز دوشنبه‌ها) از ساعت 11 تا 20 شب از اين آثار ديدن كنند.


گالري شيرين در بلوار اندرزگو، خيابان سليمي، باغ انجمن خوشنويسان واقع است.



نظر شما