دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۵۲۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱
همزمان با ارائه طرح«استقبال از عيد غدير» مطرح شد؛
شوراي شهر يك فوريت طرح«استقبال از عيد غدير خم» را با 9 راي موافق تصويب كرد. اين درحالي‌بود كه اغلب اعضا درباره مصوبات مناسبتي اعتراض داشتند.

به گزارش خبرنگار«شهر»، حسن بيادي ،نايب رييس شوراي شهر تهران صبح امروز-4 آبان- در جريان سيصد و بيست و چهارمين جلسه شوراي شهر تهران با اشاره به وجود كميته مناسبت‌ها در شورا گفت: اعتراض ما به شهرداري است كه طرح‌هايي كه شورا تصويب مي كند را اجرا نمي‌كند. اين درحالي بود كه در ابتدا تعدادي از اعضا به يك فوريت طرح «استقبال از عيد غدير خم» راي ندادند.


 وي تصريح كرد: كميته‌اي دائمي براي اعياد و مناسبت‌ها كه غيرفعال به وجود آمده اما بي‌كارمانده به همين دليل ضرورت ندارد با وجود اجرايي نشدن مصوبه قبلي، طرح ديگري را خودمان روي آن مصوبه ارائه كنيم.


وي از رييس شوراي شهر تهران خواست تا دبيرخانه شورا تعداد كميته‌ها و كميسيون‌هايي كه شهرداري را ملزم به اجراي كار كرده، احصا كند، و شهرداري توضيح بدهد چه تعدادي از آن‌ها را اجرايي كرده است.


در ادامه جلسه رسول خادم، رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران توضيح داد كه در سال 83 و 86 تشكيل كميته‌اي براي برگزاري مناسبت‌ها و اعياد مذهبي مورد تصويب شوراي شهر تهران قرار گرفته و بر اين اساس كميته موظف بود به صورت فراشهري و فراشهرداري برنامه‌ريزي‌ و اقدام و اجرا داشته باشد.


خادم افزود: اما پس از تصويب تشكيل اين كميته، تمامي دستگاه‌هاي اجرايي به طوري موازي و ناهماهنگ با اين كميته به فعاليت خود ادامه دادند و اين كميته نيز غيرفعال است.


معصومه ابتكار، رييس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران با تاييد سخنان ديگر اعضاي شورا گفت:ما با اصل طرح استقبال از عيد غدير خم مخالف نيستيم، اما پيشنهاد مي‌كنم براي برگزاري مراسم در مناسبت‌ها به همان كميته قبلي مصوب شوراي شهر تهران بسنده شود.


ابتكار با اشاره به قداست موضوع مورد نظر گفت:به صلاح نيست كه دراين جلسه درباهر موضوع بيشتر صحبت شود و بهتر است به جاي آن، در جلسه‌اي موضوع به بحث و بررسي گذاشته شود تا تصميم درست اتخاذ شود.




نظر شما