جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۵۳۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷
عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران از شورايان خواست كه نسبت به پلاك‌دار شدن اماكن تارخي در محله‌هايشان حساس باشد و اين مهم را پي‌گيري كنند.

به گزارش خبرنگار«شهر» احمد مسجدجامعي در پايان جلسه امروز -سه شنبه 4 آبان-شوراي شهر تهران پس از آنكه شورايان محله سنگلج گزارشي از اين محله را براي شورايي‌ها ارائه كردند، گفت: در حال حاضر منطقه بازار به دليلي مركزيت شرايط مناسبي براي زندگي ندارد و اين موضوع باعث نارضايتي ساكنان اين محله و محله‌هاي اطراف شده است. اين درحالي‌ست كه در اين محله‌ها اجازه ساخت و ساز بافت هاي فرسوده نيز وجود ندارد.


مسجد جامعي با بيان اينكه در اين منطقه آثار تاريخي فراواني در ميان بافت فرسوده مسكوني قديم وجود دارد، گفت: حفظ اين آثار مهم است اما نبايد به قيمت آسيب به مردم تمام شود. در عين حال شوراياران نيز بايد نسبت به حساسيت در مورد برخي از آثار تاريخي پيشتاز باشند تا اين اماكن تاريخي پلاك‌دار شوند و امكان تخريب آنها فراهم نشود.


اين عضو كمييون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران در ادامه به آثار طاهره صفارزاده مترجم، محقق، شاعر اشاره و پيشنهاد كرد كه مكان مناسبي را به نام وي ثبت كنند كه آن مكان براي ترويج فرهنگ قرآني باشد.

نظر شما