سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۵۳۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۸
دادستان كل كشور اعلام كرد: اگر كسي در زمينه نقص فني خودروهاي هوو قصور داشته باشد بايد به اتهامش رسيدگي و عامل آن مجازات شود اما الويت پيگيري حقوق مردم است.

به گزارش خبرنگار شهر حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي روز سه شنبه در حاشيه همايش رؤساي پليس پيشگيري در جمع خبرنگاران گفت:‌ پيشگيري وظيفه اصلي قوه قضاييه است و همه سازمان‌ها و نهادها بايد در بحث پيشگيري كمك كنند.

 

محسني اژه‌اي درباره پرونده خودروهاي هوو گفت:‌ اين يك موضوع فني است كه بايد توسط چند دستگاه بررسي و تصميم گيري شود، سازمان تعزيرات حكومتي نيز اقدامات خوبي را در اين زمينه انجام داده است.

 

وي اظهار داشت: اميدواريم مشكل فني مرتفع شود در مرحله بعد اگر كسي در اين زمينه قصوري داشت بايد رسيدگي شود و بايد حق مردم نيز در اين زمينه پرداخت شود.

وي اظهار داشت: در اسلام بر پيشگيري در مسائل مختلف تأكيد فراوان شده است اين تأكيد در مورد فرد، جامعه، سلامت روح، دنيا و آخرت مورد تأكيد است.

 

محسني اژه‌اي با طرح اينكه از چه و چگونه بايد پيشگيري كنيم؟ گفت: وقتي توقع داريم كه جرمي واقع نشود در مرحله اول بايد زمينه و انگيزه ارتكاب جرم را بگيريم كه موضوع بسيار است.

 

دادستان كل كشور در ادامه افزود: مرحله بعد آن جلوگيري از فرصت ارتكاب جرم است و پس از آن نيز بايد ابزار جرم را نيز مدنظر قرار داده تا در اختيار مجرمان قرار نگيرد.

 

اين مقام قضايي گفت: آگهي بخشيدن به مردم در پيشگيري از جرم نقش دارد، نيروي انتظامي قدم‌هاي خوبي را در زمينه آگاهي‌بخشي برداشته است اما اين اقدامات كافي نيست.

 

سخنگوي قوه قضائيه گفت: پيشگيري با حضور يك دستگاه و به تنهايي نتيجه نمي‌دهد بلكه بايد هماهنگي بين همه دستگاه ها وجود داشته باشد.

 

محسني اژه‌اي تصريح كرد: امروز دستگاهي كه پيشگيري از جرم را به عنوان يك كار تحقيقاتي انجام دهد نداريم كه بايد در اين باره چاره انديشي كرد.

 

دادستان كل كشور گفت: در قانون اساسي پيشگيري جزء وظايف قوه قضائيه تعريف شده است اما از ابتداي انقلاب كار قابل قبولي توسط قوه قضائيه انجام نشده است.

 

وي اظهار داشت: اگر همه نظام هماهنگي و همكاري در بحث پيشگيري نداشته باشند يك قوه نمي‌تواند براي پيشگيري از جرم كاري كند.

 

محسني اژه‌اي اعلام كرد: بايد يك مطالعه و ارزيابي نسبت به روش‌كار، نوع كار و فرآيند آن انجام شود و بخش‌هاي اضافي را شناسايي و حذف كنيم برخي اقدامات كه به صورت سنتي انجام مي‌شود نيرو و وقت زيادي را مي‌گيرد.

 

دادستان كل كشور گفت: يك كار اشتباه مي‌تواند همه زحمات را به باد دهد كه اين ممكن است ناشي از آموزش نديدن نيروها باشد.

 

محسني اژه‌اي در ادامه افزود: نيروهاي تصميم‌گير بايد متناسب با كارشان آموزش ببينند.

 

سخنگوي قوه قضائيه تصريح كرد: از دو جهت بايد از نيروها صيانت كرد اينكه فردي را در دل شيطان و انسان‌هاي مجرم مي‌فرستيم اگر آموزش نداشته باشد و حمايت لازم نشود ناخواسته بر دام ابليس و مجرمان مي‌افتد.

 

وي اظهار داشت: از ارائه كارهاي سنگين به افراد آموزش نديده اجتناب شود.

 

دادستان كل كشور تأكيد كرد: امروز نظام ما با نقاط ضعفي كه ممكن است داشته باشد، بهترين و بالاترين نظام در تمام دنيا است محسني اژه‌اي تصريح كرد: امروز بهترين و مناسب‌ترين نظام و مردم را داريم، خدمت به مردم را بايد قدر بدانيم.

نظر شما