سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۵۳۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
رييس سازمان آموزش و پرورش استثنايي گفت: شوراي دانش آموزي به منظور تقويت خود باوري و روحيه انتقاد پذيري، مشاركت و مسووليت پذيري دانش آموزان در امور مربوط به مسايل آموزشي و پرورشي تشكيل مي‌شود.

به گزارش " شهر"، سوسن كشاورز در مورد تعداد اعضاي شوراي دانش‌آموزان استثنايي اظهار داشت: در مدارس راهنمايي و متوسطه تا 50 نفر دانش آموز سه نفر، از 50 تا 100 نفر دانش آموز پنج نفر و از 100 دانش آموز به بالا هفت نفر به عنوان اعضاي اصلي و علاوه بر آن دو نفر به عنوان اعضاي ملي علي البدل انتخاب مي‌شوند.


وي گفت: تعداد اعضاي شوراي دانش آموزي در مدارس استثنايي متناسب با تعداد دانش‌آموزان همان مدرسه است.


كشاورز اظهار داشت: در مدارسي كه دانش آموز با معلوليت هاي مختلف در آن تحصيل مي كنند از تمامي گروههاي دانش‌آموزان استثنايي استفاده مي‌شود.


رييس سازمان آموزش و پرورش استثنايي با اشاره به شرايط داوطلبان عضويت در شورا افزود: داوطلبان بايد متخلق به اخلاق و ارزشهاي اسلامي و مقبوليت در بين دانش‌آموزان باشند. روحيه مسووليت پذيري و توان ايجاد ارتباط با ديگران را داشته باشند، از نظم و انضباط تحصيلي و رو به رشد برخوردار باشند و وضعيت رفتاري مناسبي داشته باشند. كشاورز با اشاره به نزديك بودن ايام الله 13 آبان، با حضور پرشور و گسترده دانش‌آموزان استثنايي را در اين روز تاريخي و سرنوشت ساز خواستار شد.

نظر شما