دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۵۳۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۸
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 13 از بازسازي نگارخانه آبي و افتتاح سالن خيام در فرهنگسراي اميد خبر داد و گفت: در فصل پاييز نيز همچون فصول گذشته برنامه‌هاي مدون و متنوعي به منظور رفاه حال شهروندان منطقه 13 در نظر گرفته است .

«معصومه عمارتي» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اين مطلب گفت: نگارخانه آبي فرهنگسراي اميد پس از تعطيلي چندماهه به دليل بازسازي و تجهيز، در تاريخ 16 آبان ماه با ساختاري جديد با برگزاري نمايشگاهي از آثار استاد احمد وکيلي افتتاح مي‌شود. در حاشيه اين نمايشگاه مراسم بزرگداشت استاد وکيلي نيز در محل سالن خيام فرهنگسراي اميد برگزار مي‌شود.


رييس فرهنگسراي اميد همچنين به افتتاح سالن اجتماعات اين فرهنگسرا اشاره کرده وگفت: اين فرهنگسرا پيش از اين برنامه‌هاي اجرايي خود را با همکاري شهرداري و معاونت اجتماعي منطقه 13و با استفاده از سالن‌هاي موجود در اين مراکز برگزار مي‌كرد اما از اين پس با افتتاح سالن 65نفره خيام اين مرکز آماده برگزاري همايش‌هاي مختلف فرهنگي –هنري، نمايش کودک و جلسات آموزشي است.


وي به برنامه‌هاي اجرايي اين منطقه در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: برگزاري نمايش قطره با همکاري مدارس منطقه، کارگاه رفتارهاي اجتماعي نوجوانان، ويژه برنامه گوهر محله به ‌منظور زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس، برگزاري ششمين دوره مسابقه تخصصي کتابداري واطلاع رساني ،برگزاري ايستگاه قصه‌هاي قرآني، ويژه برنامه ازکاخ تا جماران، برگزاري مسابقات شطرنج، اجراي نمايش قاليچه جادويي ويژه کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌هاي در نظر گرفته شده از سوي مديريت منطقه براي شهروندان است.


برگزاري مسابقه خوشنويسي با عنوان رزق قلم، کارگاه آموزشي دوباره ببين با همکاري سازمان بازيافت به منظور آموزش فرهنگ صرفه‌جويي و بازيافت از مبدا به کودکان، نشست تغذيه از ديدگاه طب سنتي، جشن شکوفه‌هاي مهر، آموزش دکوراسيون منزل به زبان ساده، مراسم بانوي کرامت، نشست بهداشت و سلامت زنان و توليد کتابچه مسووليت متقابل از ديگر برنامه‌هاي اين مركز است.


عمارتي تصريح كرد: تمامي مراكز فرهنگي ‌هنري منطقه 13 طبق ماموريت‌ها و اهداف سازمان فرهنگي‌‌هنري شهرداري تهران و به‌منظور توسعه فرهنگ و هنر، به‌ويژه تعميق فرهنگ و معرفت ديني، ملي و شهروندي در سطح منطقه و تهران فعاليت ‌مي‌كنند.


طراحي، برنامه‌ريزي و اجراي برنامه‌هاي فرهنگي‌هنري با توجه به نيازهاي شهروندان و سياست‌هاي سازمان از برنامه‌هاي مراكز اين منطقه است كه با ايجاد ارتباطات متقابل و دوسويه دنبال مي‌شود.


عمارتي فرهنگ‌سراي اميد (شامل ستاد منطقه، كتاب‌خانه امام‌خميني «ره»، نگارخانه آبي و واحد آموزش)، خانه فرهنگ مهرآور، خانه فرهنگ حافظيه و خانه قرآن ثارالله را عناوين مراكز اين منطقه نام برد و گفت: همچنين در اين منطقه خانه‌هاي فرهنگ مشاركتي نداي پيروزي و صدرا فعاليت مي‌كنند.


رييس فرهنگسراي اميد ادامه داد: مديريت فرهنگي هنري منطقه 13 در تاريخ 9 مهرماه 1380 همزمان با روز جهاني سالمند و بر اساس طرح هويت بخشي مناطق 22 گانه، فعاليت خود را آغاز كرد. اين مرکز در سال 89 به فرهنگسراي اميد تغيير نام داده و به ارائه خدمات عمومي درتمام حوزه‌ها پرداخت .


فعاليت‌هاي اين فرهنگ‌سرا بر اساس نياز شهروندان اين منطقه و با هدف ارتقاي دانش، معلومات و توانمندسازي فرهنگي، هنري و اجتماعي آنان، در محورهاي آموزشي، هنري، کاربردي و فرهنگي برگزار مي‌شود. اين مرکز در حوزه پژوهشي اقدام به راه اندازي طرح گنجينه ها و ارايه کارت منزلت سالمندان شهر تهران مي‌كند.


نظر شما