چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۹
کد خبر: ۲۵۴۲۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۴
رييس فرهنگسراي سرو از برگزاري برنامه‌هاي مختلف فرهنگي در حوزه كتاب و كتابخواني در سطح منطقه 6 در فصل پاييز خبر داد.

«رضا دوستعلي» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه مراكز فرهنگي هنري منطقه 6 با هفت برنامه در حوزه كتاب و كتاب خواني به استقبال فصل پاييز رفته است، گفت: نخستين برنامه «سبد كتاب خانواده» است كه بر اساس آن يك بسته كتاب به صورت اماني به درب منازل تمامي ساكنان منطقه 6 فرستاده مي‌شود.


رييس فرهنگسراي سرو افزود: اين طرح ابتدا توسط كتابخانه شهيد جهان‌آرا ،در محله جهان‌آرا اجرا شد و بعد از استقبال ساكنان اين محل، اجراي آن در 18 محله منطقه 6 در دستور كار قرار گرفت. شرايط تحويل كتاب مانند شرايط عضويت در كتابخانه است و افراد در زمان‌بندي 7 تا 10 روزه كتاب‌ها را به كتابخانه‌ها و مراكز فرهنگي محله خود تحويل مي‌دهند و بسته جديد ديگري را تحويل مي‌گيرند.



دوستعلي در ادامه به برگزاري مسابقه كتابخواني اشاره كرد و اظهار داشت: مسابقه كتابخواني «حجاب و عفاف» برگرفته از كتاب گنجينه حجاب در كتابخانه شهيد جهان‌آرا از 12 آذرماه و «نشست ساده‌زيستي دكتر حسابي» نيز چهارم آبان ماه در كتابخانه سرو از ديگر برنامه‌هاي كتاب خواني منطقه است.

وي از تور كتابخانه‌گردي مراكز فرهنگي هنري ‌منطقه 6 خبر داد و افزود: از 24 آبان ماه مصادف با نخستين روز از هفته كتاب، «تور بازديد از كتابخانه ملي» به مدت يك هفته برگزار مي‌شود. براي حضور در اين تور اولويت با اعضاي كتابخانه منطقه است كه مي‌توانند در اين تور يك روزه با امكانات كتابخانه ملي آشنا شوند.


دوستعلي در ادامه به برگزاري نشست‌هاي آموزش تكنيك‌هاي ‌مطالعه ‌كتاب‌هاي غيردرسي در مدارس اشاره كرد و گفت: « نشست آموزش تكنيك‌هاي ‌مطالعه ‌كتاب‌هاي غيردرسي» ويژه مربيان و اوليا دانش‌آموزان است كه در تمامي مدارس منطقه 6 اجرا مي‌شود و كارشناسان مسايل آموزشي، فنون و شيوه‌هاي مطالعه كتاب‌هاي غير درسي را بدون ايجاد خلل در مطالعه كتاب‌هاي درسي دانش‌آموزان براي اوليا و مربيان شرح مي‌دهند. اين برنامه از اول آبان ماه در مدارس منطقه آغاز شده است.


به گفته وي، مراكز سرو، شفق، خانه فرهنگ گلها، كتابخانه شهيد جهان‌آرا، خانه موزه دكتر شريعتي، خانه فرهنگ مشاركتي آريا و خانه فرهنگ مشاركتي ماه مجري اجراي برنامه‌هاي پاييزي در منطقه هستند.

نظر شما