شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۳
کد خبر: ۲۵۴۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۹
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
خطيب موقت نماز جمعه تهران اعلام كرد: موفقيت طرح هدفمند كردن يارانه‌ها به برنامه‌ريزي دقيق، هماهنگي قوا با يكديگر و همكاري ملت بستگي دارد.

به گزارش " شهر "، آيت‌الله محمد امامي كاشاني خطيب موقت نماز جمعه با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم گفت: اين روزها شاهد سفر مقام معظم رهبري به قم هستيم كه مورد استقبال عظيم حوزه علميه، علما، مراجع تقليد و مردم شريف اين شهر قرار گرفتند و از تمامي آنان بايد تشكر كرد.


وي افزود: از رهبر معظم انقلاب نيز تقدير و تشكر مي‌كنم كه با سخنراني‌ها و رفت و آمدهايشان در مدت 10 روز، آثار و ارزش‌هاي پربركتي براي اين شهر به جا گذاشتند.


عضو مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: سخنراني‌هاي مقام معظم رهبري در شهر قم براي كل كشور نيز آثار و بركاتي خواهد داشت و در مقابل بيگانگان نيز اين آثار و ارزش‌ها را خواهيم ديد.



وي در بخش ديگري از سخنان خود به نظريات اقبال لاهوري اشاره و بيان داشت: اقبال لاهوري در كتاب خود آورده است "فقهاي اسلام هر چه در تاريخ نشان مي‌دهد عليه يكديگر نظراتي داشتند اما بعدها نسبت به نظرات هم نزديك شدند ".


خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران افزود: در اسلام، نزديك كردن نظرات فقها به يكديگر نشان مي‌دهد كه به وحدت خواهيم رسيد و آينده از آن اسلام بوده و جهان را خواهد گرفت.


عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: يكي از فيلسوفان غربي معتقد است "بايد حكومت، دين، دولت، اخلاق و سياست در يك وحي قرار گيرد كه در اسلام قرآن كريم و احاديث به اين نكته تأكيد شده است. اما در مسيحيت اين سخن‌ها به ميان نمي‌آيد و در اين دين از دولت، حكومت، قانون و اداره كشور سخني به ميان نمي‌آيد. فقط در كليساها به قول خودشان سخناني از اخلاق و رفتار آورده مي‌شود ".


آيت‌الله امامي كاشاني تصريح كرد: اين فيلسوف غربي در ادامه مطالب خود آورده است "كسانيكه پايبند به دين مسيحيت هستند بايد تسليم هرج و مرج باشند چون حكومت و اداره كشور در اين دين مطرح نشده است و اسلام با موضوعاتي كه مطرح كرده رو به آينده روشن حركت مي‌كند ".


خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران خاطرنشان كرد: اسلام همانطور كه بيگانگان و محققان غربي مي‌گويند دين، قانون، اداره كشور، اخلاق، سياست و حكومت است كه در وحي گنجانده شده است و با اين امور به سوي وحدت حركت مي‌كند.


وي با اشاره به اينكه اقبال لاهوري معتقد است كه "وحدت به زبان و گفتن نيست " تاكيد كرد: اختلاف جوامع بشري بايد تنها در موارد خاص باشد و بايد در عمل و انديشه با هم وحدت داشته باشند.


آيت‌الله امامي كاشاني با بيان اينكه بيگانگان اعتقاد دارند كه سير فقهاي اسلام به سوي وحدت است تصريح كرد: با وحدت همه به يك سو حركت خواهند كرد و زير چتر وحي به جلو پيش مي‌روند.


وي با اشاره به اينكه در 31 سال پيش و با پيروزي انقلاب اسلامي با وجود امام خميني (ره) به اين نقطه رسيديم خاطرنشان كرد: پس از رحلت امام خميني (ره)، مقام معظم رهبري اين پرچم را بر دوش خود گرفته‌اند.


خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران افزود: مقام معظم رهبري سفرهاي متنوع و متعددي داشته‌‌اند اما سفر ايشان به قم مسائل ديگري را نشان داد و به دنيا نشان داد كه حكومت، سياست، اخلاق، دين، قانون، پايبند بودن به ماوراء‌الطبيعه و سير به آن و كمال انسان بايد در دامن وحي باشد.


آيت‌الله امامي كاشاني با تأكيد بر اينكه اساس حوزه علميه در تفكر شيعه است خاطرنشان كرد: بزرگان و علماي حوزه علميه به مقام معظم رهبري احترام مي كنند و اين سير انقلاب اسلامي به حكومت عدل امام زمان (عج) را نشان مي دهد.


وي با اشاره به اينكه سفر مقام معظم رهبري به قم دنياي بيرون و مخالفان را ناراحت و موافقان انقلاب اسلامي را خوشحال كرد تصريح كرد: مفسران غربي بر اين اعتقاد هستند كه اسلام رو به جلو حركت مي‌كند پس بايد همه با هم باشيم.


عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه گفت: ملت ايران و كسانيكه در رأس و بدنه حكومت اسلامي هستند بايد واقعا يك كلمه و با وحدت به جلو حركت كنند و اگر به اين نقطه برسيم انقلاب اسلامي با شتاب بيشتري حركت خواهد كرد و موجب يأس دشمنان خواهد شد.


خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اينكه اگر با هم باشيم آرزوي اسلام، وحي، حضرت علي (ع)، حضرت فاطمه (س) و امام زمان (عج) را برآورده كرده‌ايم بيان داشت: اگر با يكديگر اختلاف داشته باشيم و از هم حسابرسي كنيم همانطور كه مقام معظم رهبري فرموده‌اند، اين اقدامات دود آن به چشم خودمان خواهد رفت.

وي افزود: بايد اختلافات را كنار بگذاريم تا انشاء‌الله اين پرچم به دست امام زمان (عج) برسد.


آيت‌الله امامي كاشاني در بخش ديگري از سخنان خود به طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره و تأكيد كرد: طرح هدفمند كردن يارانه‌ها يك حركت مهم است و از اهميت بالايي برخوردار است و انشاء‌الله پيروز خواهد بود.


عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: پيروزي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها به برنامه‌ريزي دقيق، هماهنگي قوا با يكديگر و همكاري ملت بستگي دارد.


آيت‌الله امامي كاشاني با بيان اينكه ما اكنون در عقبه، گردنه‌ها و پيچ و خم‌هاي بسيار هستيم تصريح كرد: رمز حركت ما در اين مسير صبر و استقامت است و اميدواريم به لطف خداوند طرح هدفمند كردن يارانه‌ها با موفقيت انجام شود.


خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران فرا رسيدن روز دانش‌آموز، بسيج دانش‌آموزي، 13 آبان، تبعيد امام خميني (ره)، روز دانشجو و تسخير لانه جاسوسي را گرامي داشته و خاطرنشان كرد: به دانش‌آموزان ايران اسلامي توصيه مي‌كنم كه با توجه به منابع معنوي و مادي اين كشور تقوا و پاكي داشته باشند و به تحصيل بپردازند.


خطيب نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه امروز با اشاره به اسماء الحسني و جلوه‌هاي آن گفت: از اسامي پروردگار كريم‌الصحف، رحيم و داوود است كه در جهاني با هم مشترك و در جهاتي متفاوت هستند.


آيت‌الله امامي كاشاني با طرح اين پرسش كه ما از اسماء‌الحسني چه استفاده‌هاي اخلاقي مي‌كنيم خاطرنشان كرد: در يكي از آيات سوره قصص آمده است " اينان كه به وحي خدا دل مي‌دهد و از سخنان ديگران و مخالفان اعراض كرده و پاسخ نمي‌دهند اجر و منزلتي دارند ".


عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه تصريح كرد: سيئه و گناه با انجام اعمال حسنه دفع مي‌شود و اگر در مقابل گناه ديگران حسنه‌‌اي انجام شود اولا فرد گناهكار ادب مي‌شود و موجب خواهد شد آن فرد از رفتار بد خود دست بردارد.


خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اينكه اگر انسان بدي را با خوبي پاسخ دهد نتيجه‌اش اين خواهد بود كه فرد گناهكار ادب شده و گناه و بدي را ترك خواهد كرد تأكيد كرد: جامعه داراي فضايي است و اين فضا نبايد خراب شود. قاضي بايد در اين خصوص به شدت قانون را اجرا كند و از دادگاه عدالت و امنيت انتظار مي‌رود.


وي افزود: دختر و پسري كه تازه ازدواج كرده‌اند امكان دارد درگيري‌هايي ميانشان ايجاد شود كه اگر اين درگيري‌ها ادامه پيدا كند كار به جدايي خواهد كشيد. در حاليكه اگر يكي از آنها حرف زشتي زد بايد طرف مقابل با خوبي جواب وي را دهد.


آيت‌الله امامي كاشاني در ادامه اظهار داشت: بسيار اتفاق افتاده كه انسان‌هاي تند زبان و بد برخورد با برخوردهاي مناسب همسر خود رفتار خود را تغيير داده‌اند.


عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه حسنه، سيئه و گناه را دفع مي‌كند خاطرنشان كرد: در روايات از پيامبر اكرم (ص) آمده است كه " سيئه و گناه را با حسنه دنبال كنيد. خطاب به ديگران را با خوبي نام ببريد و اگر چنين كنيد سيئه و گناه را محور كرده‌ايد ".


خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران در ادامه تصريح كرد: مفسران قرآن همواره تأكيد دارند كه در برابر سخن ناروا نبايد سخن ناروايي گفت و در برابر كار بد بايد كار خوب انجام داد.


نظر شما