سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۵۵۰۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
وزير آموزش و پرورش اعلام كرد: در راستاي توسعه ورزش پايه به زودي 40 مدرسه فوتبال در سطح كشور احداث خواهيم كرد.

حميدرضا حاجي‌بابايي در گفتگو با خبرنگار شهر، درخصوص طرح تحول ورزش در مدارس اعلام كرد: در راستاي توسعه ورزش هاي پايه به زودي 40 مدرسه فوتبالي در سطح كشور احداث مي شود. وي درخصوص طرح اجباري آموزش شنا در مدارس كشور نيز اظهار داشت: در اين زمينه هيچ مشكلي وجود ندارد و هم‌اكنون مدارس كار خود را آغاز كرده‌اند.

حاجي بابايي در ادامه گفت: زماني كه يك سياست به عنوان برنامه آموزش و پروش اعلام مي‌شود به اين معناست كه ما اين سياست را پذيرفته‌ايم و با تصويب آن به سمت اجرايي شدن پيش خواهيم رفت. براي اجراي اين برنامه هم در تمام مراكز استان‌ها با مشكل مواجه نخواهيم بود زيرا در تمام اين مراكز استخر چه به صورت دولتي و يا خصوصي وجود دارد‌.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: براي آموزش شنا هيچ مدرسه‌اي استخر خصوصي ندارد كه پيش بيني شده است براي مدارس در سطح تهران استخرهايي اجاره شود تا بتوانند در نوبت‌هاي مختلف به آموزش دانش‌آموزان بپردازند.

وي افزود: براي اين منظور 12 نوبت مختلف را براي مدارس در نظر گرفته‌ايم تا آموزش كرال سينه را زيرنظر مربيان به دانش‌آموزان ارائه دهند و در اين زمينه براي مدارسي كه امكان اجاره استخر وجود ندارد نيز تلاش مي‌كنيم تا در تابستان براي آنها برنامه‌ريزي لازم صورت پذيرد.

حاجي بابايي تصريح كرد‌: اين طرح يكي از قدم‌هاي موثري است كه فكر مي‌كرديم هم جسم دانش آموز و هم نشاط مدرسه درخطر است و براي رسيدن به يك وضعيت مطلوب درسي نيازمند به اجراي طرح ورزش اجباري در مدارس هستيم‌.

 وي راجع به ميزباني واليبال دانش‌آموزي ايران در سال 2011، نيز عنوان كرد: از هم‌اكنون برنامه‌هاي خود را آغاز كرده‌ايم تا بتوانيم يك ميزباني مناسب را در اين دوره انجام دهيم و با قدرت در رقابت‌ها حاضر شويم. اما توجه به اين نكته ضروري است كه مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش بارها اعلام کردند که با استخدام 15 تا 20هزار مربي ورزش و آغاز کار آنها از اول مهر‌ماه امسال، زنگ ورزش در مدارس احيا مي‌شود ولي در عمل آنچه ديده شد كمبود و نبود معلم ورزش در اغلب مدارس است كه شخص وزير هم در آخرين گفتگوي خود اين مسئله را تاييد كردند.

در همين زمينه مدير کل تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش نيز در همايش مديران تربيت بدني استان گيلان وعده کرد که از 10مهر‌ماه ورزش صبحگاهي با موزيک ورزش باستاني در همه مقاطع تحصيلي اجباري مي‌شود که از اجراي اين طرح نيز خبري نشد. اين در حاليست كه وزير آموزش و پرورش اجباري شدن زنگ ورزش مدارس را از سال تحصيلي آينده اعلام كرد و افزود: در سال آينده زنگ ورزش هم اجباري خواهد شد و تمام دانش آموزان از اين امكانات ورزشي بهره‌مند خواهد شد‌.

كارشناسان معتقدند تا زماني كه ورزش در آموزش و پرورش با وجود 2 متولي، معاونت پرورشي و تربيت بدني و قائم مقام وزير در امور تربيت بدني اداره مي شود نمي تواند به سرانجام برسد و ارايه چنين طرح‌هايي منجر به سردرگمي مي شود. 

نظر شما