شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۵۵۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۴
در مراسم نواختن زنگ ايثار و شجاعت مطرح شد
وزير آموزش و پرورش اعلام كرد: هدف اصلي دشمن از ايجاد جنگ نرم، مدرسه است و بسيج و روحيه بسيجي يك نوع تفكر و انديشه‌اي است كه مي‌تواند با جنگ نرم مبارزه كرده و روح و روان جامعه را در برابر توطئه دشمنان واكسينه كند.

به گزارش " شهر " حميدرضا حاجي بابايي در مراسم نواختن زنگ ايثار و شجاعت، با حضور سردار جوكار ـ رييس بسيج دانش‌آموزي و فرهنگيان، سردار نقدي ـ رييس سازمان بسيج مستضعفان، سردار همداني ـ فرمانده سپاه تهران بزرگ و همچنين مسوولان آموزش و پرورش شهر تهران در هنرستان انقلاب برگزار شد اعلام كرد: هدف اصلي دشمن از ايجاد جنگ نرم، مدرسه است و بسيج و روحيه بسيجي يك نوع تفكر و انديشه‌اي است كه مي‌تواند با جنگ نرم مبارزه كرده و روح و روان جامعه را در برابر توطئه دشمنان واكسينه كند.


وزير آموزش و پرورش با اشاره به اين نكته كه امروز 12 ميليون دانش‌آموز بسيجي و بيش از 900 هزار معلم بسيجي در كشور وجود دارد، گفت: همه ملت ايران بسيجي هستند كه تا امروز با پيش گرفتن صبر تا پاي انقلاب ايستاده‌اند.


وي با تاكيد بر اين كه رويكرد تفكر بسيج نياز امروز جامعه است، بيان كرد: اين زنگي كه نواخته مي‌شود، زنگ ايثار و شجاعت است و ايثار بدون بصيرت امكان پذير نيست.


وزير آموزش و پرورش ادامه داد: امروز افتخار ما در اين است كه پس از گذشت 30 سال از جنگ تحميلي دانش‌آموزان ياد و خاطره شهدا را كه در دفاع از آرمان‌هاي انقلاب به شهادت رسيده‌اند، گرامي مي‌داريم.


وي با بيان اين كه امروز ملت بزرگ ايران آگاه‌تر و بصيرتر و مقاوم‌تر از گذشته در برابر دشمن ايستاده‌اند، خاطر نشان كرد: تحصيل، تهذيب و ورزش سه مقوله بسيار مهمي است كه در آموزش و پرورش براي رشد و توسعه فكري، ذهني و اخلاقي دانش‌آموزان مورد تاكيد قرار گرفته است.


وي اضافه كرد: امروز با اتكا به اين سه محور و همچنين روحيه بسيج دانش‌آموزان اين مسير را طي مي‌كنيم و با شهداي انقلاب پيمان مي‌بنديم كه با داشتن سه ركن تهذيب، تحصيل و ورزش مسير انقلاب اسلامي را نوراني‌تر از گذشته طي كنيم.


حاجي‌بابايي ادامه داد: همه ملت بزرگ ايران به اين ارزش‌ها اعتقاد عميق دارند و امروز افتخار ملت ايران در رشد و بالندگي دانش‌آموزان است.


اشخاص حقيقي و حقوقي واجد شرايط مي‌توانند مجوز تاسيس مدرسه غيرانتقاعي را اخذ كنند

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به اين سوال كه چرا مجوز تاسيس مدارس خاص و غير انتقاعي به افراد خاصي ارائه مي شود، توضيح داد: افراد خاص نداريم، نه در استخدام و نه در اعطاي مجوز به تاسيس مدارس، هر شخص حقيقي و حقوقي كه شرايط را داشته باشد، مي‌تواند مجوز مدرسه غير انتقاعي را اخذ كند.


در پايان اين مراسم ضمن قرائت ميثاق نامه توسط يكي از دانش آموزان بسيجي، نام هنرستان فني انقلاب به نام " شهيد مهرداد عزيزاللهي " تغيير نام يافت.

نظر شما