دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۵۶۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰
در افتتاحيه نمايشگاه عکس طبيعت و معماري/
رسول اوليازاده در افتتاحيه نمايشگاه عکس «طبيعت و معماري» حوزه هنري گفت: اگر مردم با مقوله‌اي به نام عکس رابطه رودررو داشته باشند، آرام آرام سطح سواد بصري آن‌ها با ديدن عکس‌هاي مختلف و خوب بالا مي‌رود.

به گزارش شهر، در اين نمايشگاه که با همکاري حوزه هنري، خانه عکاسان ايران و انجمن عکاسي نگاه برگزار شده است، 53 اثر از پنج عکاس با موضوع طبيعت و معماري روي ديوار رفته است که در بعضي عکس‌ها هردو اين موضوعات به چشم مي‌خورد.

اوليا‌زاده، مدير خانه عکاسان درباره اين نمايشگاه گفت: موضوع طبيعت و معماري، همانند بسياري از موضوعات ديگر به خانه عکاسان پيشنهاد شد و ما پس از بررسي آثار پيشنهادي، کارهاي حائز اهميت که قابليت ارائه در نمايشگاه را داشتند، انتخاب کرديم. اين روندي است که ما درمورد همه نمايشگاه‌ها انجام مي‌دهيم و به طور کلي شيوه کار خانه عکاسان اين‌گونه است.

مدير خانه عکاسان درباره کيفيت اين نمايشگاه نيز اظهار داشت: نمايشگاه طبيعت و معماري، نمايشگاه خوبي است. پيش از اين ما چند نمايشگاه تخصصي داشتيم که در کنار آن‌ها اين نمايشگاه کار متمايزي محسوب مي‌شود که موضوع متفاوتي را بيان کرده و مخاطب عام را نيز به خود جذب مي‌کند.

اوليا زاده درباره برنامه‌هاي آينده خانه عکاسان نيز گفت: ما نمايشگاه‌هايمان را به‌ گونه‌اي اختصاص مي‌دهيم که فقط ويژه قشر خاصي نباشد. نمايشگاه‌ها بايد هم مخاطب عام و هم مخاطب خاص را به خود جذب کند و به هردوي اين‌ها خوراک بصري دهد. تخصص ما بايد آن‌‌قدر باشد که ذائقه کل جامعه را شناسايي کرده و بر اساس آن کار کنيم.

وي درباره نقش نمايشگاه طبيعت و معماري در بالابردن سطح سواد بصري جامعه نيز گفت: هم در اين نمايشگاه و هم در نمايشگاه‌هاي ديگر ما اين کار را عملي کرده‌ايم. به عنوان مثال در نمايشگاه‌هاي «راهيان نور» و «گلزار شهدا» در جشنواره عصر سوره، ما بزرگ‌ترين خسته نباشيد را از مردم گرفتيم، زيرا با حضورشان انرژي مضاعفي به ما دادند.

نمايشگاه عکس طبيعت و معماري از 9 تا 19 آبان در گالري شماره 2 خانه عکاسان برپا شده است. علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 19 به حوزه هنري واقع در خيابان حافظ تقاطع سميه مراجعه کنند.



نظر شما