دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۱
کد خبر: ۲۵۸۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۴
ششمين نشست شهرداران مناطق کلانشهرها صبح امروز با حضور شهرداران مناطقيک، 15، 19 و 22 در استان البرز آغاز به کار کرد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، عبادالله فتح الهي، دبير کميته مناطق تهران و شهردار منطقه 19 در ابتداي اين مراسم باتقدير از زحمات جناب  کرمي شهردار سابق منطقه 12 که پيش از اين دبيري جلسات را برعهده داشتند، گفت: براي شکل گيري چنين جلساتي شهرداران سابق زحمات بسياري کشيدند تا امروز نشست کلانشهرها اجرايي شده و براي شهرداران و شوراهاي شهر قابل احترام است.


وي با اشاره به آنکه سطوح تصميم گيري در کلانشهرها يکسان نيست ، افزود : موفقيت اين کارگروه ها ارائه راه حلهايي است که همه شهرها بتوانند از آن بهره مند شوند. بي شک برخي از تصميمات اتخاذ شده نيازمند تاييد شهرداران کلانشهرها و شوراهاي شهر است.


فتح الهي از شهرداران خواست تا با نگاه تمرکز زدايي بحث هاي کارگروه ها را دنبال و تصميماتي براي اتوماسيون و هوشمند سازي شهرها اتخاذ کنند.


تشکيل پنج کارگروه توسط شهرداران مناطق کلانشهرها دبير کميته مناطق تهران و شهردار منطقه 19 پيش از نشست درباره اين برنامه گفت: اين نشست هرساله با حضور شهرداران مناطق شهرهاي تهران، اصفهان،شيراز، تبريز، مشهد ، قم و کرج برگزار مي شود. امسال نيز شهرهاي رشت،اروميه، کرمان، کرمانشاه، زاهدان و همدان نيز در اين نشست مهمان هستند.


وي افزود: در اين نشست 5 کارگروه شهرسازي و بافت فرسوده، فرهنگي واجتماعي و مشارکتهاي مردمي، فني و ترافيکي، خدمات زيست محيطي و منابع درآمدي به مدت 2 روز تشکيل ميشود و درپايان جمع بندي نظرات در يک نشست

مشترک ارائه خواهد شد.


فتح الهي درباره ضرورت تشکيل چنين نشستي گفت: تبادل افکار،تجربيات، انديشه ها و نيز آشنايي با نقاط قوت و ضعف برخي برنامه هاي اجرايي در کلانشهرها از دستاوردهاي اين نشست خواهد بود. ضمن آنکه مصوباتي از کارگروه هاي اين نشست استخراج مي شود که هم از نظر علمي و هم از نظراجرايي بسيار ارزشمند و قابل پيگيري خواهد بود.


بر اساس اين گزارش ، سال گذشته تهران به دبيري منطقه 12 ميزبان اين نشست بود. در اين نشست نيز 50 شهردار مناطق کلانشهر حاضر بوده و به تبادل اطلاعات مي پردازند.

نظر شما