شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۵۸۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۹
معاون آموزشي وزير بهداشت ادغام دانشگاه علوم‌پزشكي ايران در دو دانشگاه ديگر تهران را تصميم معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري و در جهت كوچك سازي دولت دانست.

به گزارش "شهر"، در جلسه همفكري كه در خصوص طرح ادغام دانشگاه علوم‌پزشكي ايران، با حضور دكتر امامي‌رضوي، معاون درمان وزير بهداشت، دكتر ابطحي، رئيس مجتمع آموزشي درماني حضرت رسول(ص) و جمعي از اعضاي هيات علمي اين بيمارستان برگزار شد، دكتر محققي با بيان پيشينه‌اي از تحولات ساختاري در مجموعه وزارت بهداشت گفت: امسال چارت سازماني وزارت بهداشت ابلاغ شد و بر اساس آن محدوديت‌هايي در سطح وزارتخانه اعمال شد؛ به گونه‌اي كه تعداد معاونت‌ها به 4 معاونت تقليل پيدا كرده و در حوزه‌هايي مانند آموزش در حدود 17 اداره كل و دبيرخانه  و مجتمع اداري به 4 مجموعه محدود شده است.

 

وي با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص محدودسازي چارتهاي اداري گفت: همچنين مجموعه پرسنل ستادي وزارت بهداشت در حدود 1800 نفر كاهش پيدا كرده كه اين مسأله نيز در راستاي كوچك سازي دولت و ايجاد وحدت رويه در وزارتخانه‌ها بود.

 

محققي به تشكيل شورايي در معاونت آموزش به منظور رسيدگي به تمامي مسائل آموزشي اشاره كرد و افزود: در ماه‌هاي گذشته سعي كرديم تا با تشكيل شورايي به تمام مسائل و مشكلات آموزشي رسيدگي كنيم و بتوانيم تمامي تصميمات آموزشي را در اين شورا متمركز كنيم.

 

معاون آموزشي وزير بهداشت با تاكيد بر اين كه عليرغم كوچك سازي، هيچ يك از فعاليت‌هاي آموزشي حذف و يا تعليق نخواهد شد، گفت: تمامي برنامه‌هاي آموزشي و توسعه آموزش همچنان به قوت خود باقي است و وزارت بهداشت هيچ تصميمي براي محدود سازي آموزش ندارد.

 

وي ضمن تعميم مسأله كوچك سازي به سطح دانشگاه‌ها گفت: بر اساس سياست‌هاي دولت از يكسو توسعه علمي مراكز دانشگاهي و از سوي ديگر محدوديت منابع بودجه‌اي و كوچك سازي دولت تعريف شده است كه اين دو مسأله منافاتي با يكديگر نداشته و مي‌توان با حركتي شايسته و مديريتي منطقي موجبات رشد دانشگاه‌ها را فراهم كرد.

 

محققي افزود: دانشگاه ايران 2/7 ميليون جمعيت را تحت پوشش داشت كه 4 ميليون از اين جمعيت مربوط به مردم منطقه كرج بوده و از اين رو بنا بر تصميمات، بخش‌هايي از دانشگاه ايران منفك و به كرج منتقل شد.

 

بر اساس گزارش وبدا، وي گفت: هم اكنون نيز در راستاي اجراي سياست‌هاي تمركز زدايي از پرسنل دانشگاه‌ها خواسته شده در صورتي كه از كرج به تهران مي آيند مي‌توانند به دانشگاه علوم پزشكي كرج منتقل شوند.

 

محققي با اشاره به ضرورت تقويت دانشگاه علوم پزشكي كرج گفت: در نظر داريم تا با ايجاد رشته‌هاي جديد بر حسب نياز منطقه به تقويت دانشگاه علوم پزشكي كرج بپردازيم.

 

معاون آموزشي وزير بهداشت از نظرات و تصميمات مختلفي كه در گذشته براي حل مشكل بهداشتي و درماني مطرح شده بود، خبر داد و گفت: در خصوص حل مشكل ارائه خدمت به كلانشهر تهران مدل‌ها و الگوهاي مختلفي در نظر گرفته شد كه از آن ميان مي‌توان به تقسيم مناطق 23 گانه شهرداري بين 3 دانشگاه و يا داير كردن مجدد سازمان بهداشت و درمان كه در گذشته وجود داشت، براي اداره مسائل بهداشتي درماني تهران اشاره كرد.

 

به گفته وي، هدف از اين كار ايجاد وحدت رويه در ارائه خدمت در كلانشهر تهران بود كه به لحاظ استراتژيك جزء شهرهاي مهم و بلاخيز است.

 

محققي با اشاره به اعطاي مجوز به 7 مركز دانشگاه علوم پزشكي ايران براي تاسيس دوره‌هاي PhD گفت: هر برنامه آموزشي كه براي ارتقاء آموزش وجود داشت كماكان مي‌تواند ادامه يابد و تضمين مي‌كنيم فعاليت‌هاي آموزشي در اين مركز به هيچ عنوان محدود نخواهد شد.

 

وي به نقدهاي هميشگي كه به تصميمات وارد مي‌شود، اشاره كرد و افزود: هميشه نقدها و انتقاداتي به تصميم‌گيري‌ها صورت مي‌گيرد، اما فضاي علمي، نبايد فضاي تاخير باشد و بايد به سرعت در خصوص برخي از مسائل تصميم‌گيري شود.

نظر شما