سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۵۹۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
حميد الله رضايي، هنرمند مجسمه ساز به دليل حاد شدن مشكل ريوي صبح پنجشنبه - 13آبان‌ماه - درگذشت.

به گزارش شهر، مجسمه‌سفيد رنگ مادر در خيابان شهيد بهشتي و چندين پرتره از مشاهير ايران زمين كه در نقاط مختلف شهر نصب شده است، از جمله هنرنمايي‌هاي رضايي است.

او طي هفته‌ گذشته در نخستين سمپوزيوم مسجمه‌سازي كرمان در كنار جمع ديگري از هنرمندان نامدار اين حوزه، مجسمه‌ي فلزي بزرگي را از خود به يادگار گذاشت و به فاصله كوتاهتري از آن چندي پيش نيز همزمان با هفته دفاع مقدس، در سمپوزيوم مجسمه‌سازي سرداران شهيد كه در گالري برگ برگزار شده بود، سرديس زنده‌ياد محمد ابراهيم همتي را ساخت.

او در دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران، کارگاه هنر و دانشکده هنر و معماري دانشگاه آزاد اسلامي تدريس مي‌کرد و در نمايشگاه‌ها و بي‌ينال‌هاي متعددي حضور داشت. او هم چنين عضو شوراي عالي خانه هنرمندان ايران نيز بود.

اين هنرمند كه از بنيانگذاران انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز به شمار مي‌آيد،چهارشنبه شب به دليل حاد شدن مشكل ريوي خود كه ناشي از فعاليت‌هاي سنگين او طي ماه‌هاي اخير بوده، به بيمارستان منتقل شد و صبح روز پنج‌شنبه -13 آبان‌ماه - دار فاني را وداع گفت.

حميدالله رضايي متولد 1330 و فارغ التحصيل رشته مجسمه سازي از دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران بود.

پيکر اين هنرمند روز شنبه - 15 آبان‌ماه - ساعت 9 صبح از دانشگاه تهران، دانشکده پرديس هنرهاي زيبا به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشييع مي‌شود.


همچنين اعضاي انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز عصر امروز - جمعه 14 آبان‌ماه - در محل انجمن گردهم مي‌آيند تا ياد رضايي را گرامي بدارند.



نظر شما