دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۶۰۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي با صدور اطلاعيه اي دعوت علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي از جك استراو وزير خارجه اسبق انگليس و عضو مجلس عوام اين كشور را تكذيب كرد.

متن كامل تكذيبيه روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي كه روز شنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت، به شرح زير است:

روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي خبر برخي رسانه ها در مورد سفر جك استراو وزير خارجه پيشين انگليس به ايران با دعوت رييس مجلس را تكذيب كرد.

به گزارش اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي هيچگونه دعوتي از سوي دكتر لاريجاني براي انجام سفر وزير خارجه پيشين انگليس به ايران انجام نگرفته و اصل خبر تكذيب مي شود.

همچنين در اين اطلاعيه آمده است؛ بديهي است انجام اين‌گونه شيطنت‌هاي رسانه‌اي تنها باعث ايجاد تشويش افكار عمومي گرديده و لازم است رسانه‌هاي متعهد كشور پيش از انتشار اين‌گونه اخبار صحت و سقم آن را احراز كنند.

 

** در تكذيب اين خبر از سوي روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي به شيطنت رسانه اي اشاره شده است در حالي كه ايرنا فقط اصل مصاحبه با جك استراو را كه فايل صوتي آن نيز موجود است منتشر كرده است و اين موضوع هيچ مسووليتي را متوجه خبرگزاري جمهوري اسلامي نخواهد كرد.

 

**ايرنا متن كامل گفت وگو با جك استراو را منتشر كرد:

جك استراو روز گذشته (جمعه) در مصاحبه اي اختصاصي با دفتر ايرنا در لندن اعلام كرد، علي لاريجاني رييس مجلس از وي براي سفر به ايران دعوت رسمي به عمل آورده است.

**متن كامل اين مصاحبه به شرح زير است:

خبرنگار ايرنا: آيا اين ديدار هفته آينده خواهد بود.

استراو: نه، سال آينده، درحال بررسي زمان آن هستيم.دعوتنامه اي رسمي است و از طريق وزارت امورخارجه و ازطريق كاردار و سفارت ايران در اينجا (انگليس) در حال مراوده و مكاتبه هستيم.

استراو: (اين مسئله) هم اكنون بر روي ميز قرار دارد و زمان آنرا بررسي مي كنيم.

خبرنگار ايرنا: اين يك گفت و گوي دوجانبه است؟

استراو: اين گفت و گوي دوجانبه از طريق اين دعوتنامه رسمي است.

خبرنگار ايرنا: آيا اين دعوت از طريق رييس مجلس ايران صورت گرفته است؟

استراو: تصور مي كنم از طرف آقاي لاريجاني است. اينها دعوتنامه رسمي است و ما به طور رسمي آن را پذيرفته ايم.

استراو : زمان دقيق آن را به شما مي گويم، ساعت 10:30 سه شنبه 26اكتبر.

استراو: در اين زمينه تصميم گرفته مي شود.

**حسين نجابت رييس گروه دوستي پارلماني ايران و انگليس هم امروز در گفت وگو با ايرنا اعلام كرد كه جك استراو وزير خارجه پيشين انگليس از چهار ماه پيش درخواست سفر به ايران را به سفارت جمهوري اسلامي ايران در لندن تقديم كرده است.

نظر شما