يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۴
کد خبر: ۲۶۳۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران با رد گفته‌هاي اخير مسوولان مبني بر ورود يك قطار در هر 10روز گفت: واقعيت موجود در اين رابطه آن است كه هم اكنون 4 قطار درحال ساخت است كه بعد از آماده‌سازي به ناوگان اضافه مي‌شود.

سيد جعفر تشكري ‌هاشمي در گفت وگو با خبرنگار «شهر» با اعلام اين مطلب گفت: هم اكنون تعداد قطارهايي كه به صورت CKD در اختيار ما قرارگرفته 8 قطار است كه 4مورد آن در داخل كشور تكميل و وارد ناوگان شده است.


وي ادامه داد: 4 قطار ديگر نيز در دست ساخت داريم كه هركدام آماده شود بلافاصله به ناوگان اضافه خواهيم كرد.علاوه براين تعدادي واگن نيز براي خط 5 مترو در حال ساخت داريم كه بعد از آماده سازي وارد ناوگان مي‌شود.


معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران تصريح كرد: اين اقدامات به معناي ورود يك قطار به مترو در هر 10روز يكبار نيست.اگر اين گونه باشد ظرف چندماه همه نيازمتروي تهران رفع شود.

 

تشكري هاشمي افزود: واقعيت موجود در اين رابطه آن است كه هم اكنون 4 ران قطار درحال ساخت براي متروي تهران وجود دارد كه بعد از آماده‌سازي به ناوگان اضافه مي‌شود.


گره LC قطارها گشوده شد


معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران همچنين با بيان اين كه مشكل تامين اعتبار LC قطارها مترو رفع شده است، گفت: از سال 85 براي ورود واگن هاي جديد و مورد نياز مترو قراردادي بالغ بر 630 ميليون يورو با شرکت واگن سازي تهران منعقد شد که براي گشايش LC دچار مشکلات مالي جدي بوديم اما خوشبختانه با حمايت شوراي شهر و تلاش ارزشمند شهردار تهران LC مورد نظر گشوده شد.

وي ادامه داد: با حمايت شهردار تهران و پرداخت بخشي از مبلغ LC به صورت نقد و بخشي ديگر با ضمانت شهرداري، اين مهم محقق شد. البته اين پرداخت بايد از محل اعتبارات مصوبه مجلس دريافت مي‌كرديم كه تاكنون اين اعتبار‌ها اجرايي نشده است.

تشكري هاشمي اظهار كرد: اگر اين LC گشايش نمي‌يافت در آينده با شرايط مخاطره آميزي در مترو مواجه مي‌شديم، چراكه شرايط اقتصادي دنيا و تحريم‌ها و همچنين افزايش نرخ در برخي تجهيزات، مي‌توانست مشكلات مترو را به شدت افزيش دهد.



چرخ ورود قطارهاي جديد مترو به حركت درآمد


وي خاطرنشان كرد: هم اكنون ال سي ورود قطارهاي جديد مترو گشايش يافته و مشكلات جزئي با بانك چيني نيز حل شده است. از اين تاريخ به بعد محمول‌هاي مترو كه در چين بوده آماده سازي و به سمت ايران حمل‌مي‌شود و به صورت CKD وارد كارخانه واگن سازي شده و عمليات ساخت قطار شروع مي‌شود.

وي گفت: البته اين روند حداقل چندماه به طول خواهد انجاميد.

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران تصريح كرد: با وجود اين كه فرصت‌هاي طلايي در اين زمينه از دست رفته اما در حال حاضر نيز كه اين اقدام بي نظير درحمايت از حمل‌ونقل عمومي توسط دكتر قاليباف شهردار تهران انجام شده فرصت خوبي است.

وي افزود: اين مساله هرچند با تاخير تحقق يافته اما اين گام برداشته شده و چرخ ورود قطارهاي جديد مترو به حركت درآمده است.


نظر شما