سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۶۳۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
ساعت 30/9 صبح ( 19 آبان ماه) امروز بخش اداري ساختمان ستادي منطقه 13 واقع درخيابان دماوند بلوار امام علي (ع) طعمه حريق شد که با حضور به موقع اکيپ ايستگاه 31 آتش نشاني و نيز حضور اورژانس حريق مهار و مصدوم آن به مراکز امدادي انتقال داده شد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 13، سناريوي مانور حريق ساختمان ستادي منطقه به منظور آمادگي پرسنل درزمان بحران با ايجاد حريق ساختگي دربخش اداري ساختمان منطقه13 به اجرا درآمد. همزمان با مشاهده حريق ضمن تماس با ايستگاه آتش نشاني (125) و اورژانس 115 ، آژيرخطر تخليه ساختمان به صدا درآمد و پرسنل با ترک محل کار خود به بيرون از ساختمان هدايت شدند.

همزمان با اجراي اين مانور علاوه بر اخطار ازسوي سيستم صوتي از طريق بلندگو اطلاع رساني ساختمان نيز وقوع حريق به اطلاع مراجعين و کارمندان رسيده شد تا هرچه سريعتر ساختمان را تخليه کنند . دود حاصله از آتش سوزي که دربخش اداري آغاز شده بود کل محوطه ساختمان را دربرگرفته بود که با کمک تيم مديريت بحران مستقر درمنطقه کارمندان و ارباب رجوع به بيرون ازساختمان هدايت شدند.


با حضور عوامل آتش نشاني درعرض چند دقيقه مأموران تجهيزات خود را  به ساختمان انتقال داده و نسبت به مهار آتش اقدام کردند همچنين فرد مصدومي را که دچار خفگي شده بود ازمحله خارج ساخته و درمحل امن جهت مداوا  مستقر ساختندکه  با حضور مأموران اورژانس مصدوم به بيرون از ساختمان انتقال داده شد و اقدامات اوليه از سوي اورژانس جهت مداواي فرد مصدوم آغاز شد.


درهنگام وقوع آتش سوزي پرسنل حراست، نگهباني و تأسيسات هريک براساس آموزش هاي قبلي ضمن حفظ خونسردي درهاي خروجي را به صورت کامل باز کرده و محل را تخليه کردند. همچنين پرسنل تأسيسات نسبت به قطع برق و گاز اقدامات لازم را انجام دادند. اين مانور بدون اطلاع قبلي و به منظور ارزيابي آمادگي پرسنل درمقابله با حوادث احتمالي به اجرا درآمد و کليه کارمندان نهايت همکاري را دراجراي اين مانور انجام دادند. گفتني است خروج خيل عظيمي از پرسنل در جلوي ساختمان سبب شد تا ساکنين محله نيز درکنار ساختمان حضور پيدا کرده و ازنزديک شاهد اجراي عمليات مانور باشند.

 
اين مانور همچنين به صورت اتفاقي درزمان ملاقات پرسنلي شهردار منطقه صورت گرفت و  خليل راحتي ضمن مديريت بحران ايجاد شده شهروندان را به بيرون ازساختمان هدايت و دستورات لازم را جهت اقدامات امدادي اوليه و تخليه کامل ساختمان ارائه کرد. 
ايوب خوش گفتار سرپرست اورژانس بوعلي هم در اينباره توضيح داد: به محض اطلاع از وقوع حريق پس از گذشت دو دقيقه درمحل مستقر و اقدامات اوليه جهت امداد رساني وکمک به مصدومان آغاز شد. همچنين محمدي معاون فرمانده ايستگاه 31 آتش نشاني گفت: ازطريق فرماندهي آتش نشاني وقوع يک فقره حريق در ساختمان ستادي منطقه 13 اعلام شد که سريعاً با دودستگاه خودرو آتش نشاني و تجهيزات امداد و نجات درمحل حاضر شدند. وي گفت : ابتدا مصدومان از محل بحران خارج و اقدامات ويژه جهت خاموش کردن حريق صورت گرفت .


با استفاده از يک دستگاه فن فشار مثبت دود حاصله از حريق که در ساختمان اداري و طبقات جمع شده بود خارج و پس از اطمينان از اطفاء کامل حريق و اقدامات ايمني ، پرسنل اجازه ورود به ساختمان را يافتند.

وي اقدام سريع پرسنل را درتخليه ساختمان بسياري مثبت ارزيابي کرد.

نظر شما