شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۶۵۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴
ويژه برنامه يادبود شهيد کامبيز ملک‌شامران از نويسندگان کتاب‌هاي کودک و نوجوان ميزبان شماري از کودکان کار و خيابان است.

به گزارش شهر، مصطفي رحماندوست نويسنده و شاعر نام آشناي عرصه ادبيات کودک و نوجوان در اين برنامه براي اين کودکان شعر مي‌خواند و قصه مي‌گويد و داريوش فرضيايي (عمو پورنگ) مجري سرشناس برنامه کودک و نوجوان تلويزيون به اجراي برنامه‌اي شاد خواهد پرداخت.

 

اين برنامه با عنوان کام ‌يوسف به ياد شهيد کامبيز ملک‌شامران نويسنده‌اي که دغدغه‌ي کودکان و نوجوانان محروم و يتيم در آثار او نمودي برجسته داشته است ساعت 9 صبح روز 24 آبان در مرکز فرهنگي، هنري شماره 24 کانون در شهرري برگزار مي‌شود.

 

برپايي کارگاه‌هاي نقاشي و سفال‌گري، نمايش فيلم «بارون مياد جرجر» و اجراي نمايش «لولوي آوازه‌خوان» به کارگرداني رضا فياضي از جمله بخش‌هاي اين ويژه برنامه است.

 

شهيد ملک‌شامران در سال 1341 در خانواده‌اي مرفه به دنيا آمد و در 17 ارديببهشت 1361 در جاده اهواز، خرمشهر به شهادت رسيد.

وي علاوه بر نگارش داستان و شعر، عکس و نقاشي‌هاي زيادي از خود بر جاي گذاشته است آثار و نوشته‌هايي که به کودکان محروم و يتيم، حجاب، مادر و دفاع مقدس توجه ويژه‌اي دارد.

 

شهيد همچنين با کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش همکاري مي‌کرد و سرانجام با آغاز جنگ تحميلي پس از دو بار اعزام به جبهه و زخمي شدن در حالي که تنها 17 روز از آغاز زندگي مشترکش مي‌گذشت بار سوم به جبهه رفت و به درجه رفيع شهادت رسيد.

 

از اين شهيد به تازگي کتابي با عنوان «مي‌روم براي کرم‌ها لانه بسازم» توسط کانون منتشر شده است.

 

بر اساس اين گزارش آيين ديگري نيز به ياد آن شهيد ساعت 14 روز 25 آبان با حضور شماري از دوستان شهيد و مسوولان فرهنگي و نويسندگان سرشناس عرصه ادبيات کودک و نوجوان در مرکز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري کانون برگزار خواهد شد.

 

همچنين نمايشگاهي نيز از آثار شهيد ملک‌شامران در اين محل در معرض ديد بازديد کنندگان قرار مي‌گيرد.

 

شهرداري تهران و سازمان بهزيستي نيز با برپايي غرفه‌هايي بخشي از خدمات خود به کودکان و نوجوانان محروم و کودکان کار و خيابان را به نمايش مي‌گذارند.

 

اين برنامه ساعت 14 با برپايي مراسم قرائت دعاي عرفه آغاز مي‌شود و پس از آن برنامه‌هاي يادبود شهيد ملک‌شامران اجرا خواهد شد.


نظر شما