يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۸
کد خبر: ۲۶۶۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۷
همزمان با عيد قربان 11مركز ويژه شهرداري در 10 منطقه شهر تهران ظرفيت عرضه 30 هزار راس دام به شهروندان را دارد.

به گزارش خبرنگار«شهر»، حسين صفايي، مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران صبح امروز در نشستي خبري در آستانه عيد قربان با اشاره به هفتمين سال ورود شهرداري تهران در حوزه عرضه بهداشتي دام زنده گفت: امسال نيز 11 نقطه پيرتموني شهر تهران با ظرفيت ارائه 20 تا 30 هزار راس دام راه‌اندازي شده است.


وي با اشاره به كاهش تعداد مراكز نسبت به سال گذشته گفت: مشکلاتي مانند ترافيک و آلودگي حاصل از انتقال دام‌ها باعث شد كه شهرداري تعداد مراكز را كاهش دهد و در عين حال فضاي داخلي مراكز را گسترش دهد.


صفايي مراکز عرضه بهداشتي دام را مستقر در مناطق 1، 2، 4، 5، 17، 18، 19 و 20 دانست و افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته انتقال دام زنده يک روز قبل از روز عرفه و عيد قربانبه مراکز صورت مي گيرد تا معاينات لازم انجام شود و شهروندان مجبور به ايستادن در صف‌هاي طولاني نباشند.


وي با اشاره به کنترل مراکز عرضه دام زنده شهرداري تهران در بخش هاي تغذيه دام، توزين دام، ذبح اسلامي و کنترل بهداشتي تصريح کرد: دامي که توسط شهروندان خردياري مي شود پس از ذبح نيز توسط دامپزشک مستقر در مرکز مجددا معاينه مي شود.


صفايي از استقرار 120 دامپزشک در مراکز عرضه دام زنده شهرداري تهران خبر داد و گفت: شروع به کار مراکز عرضه بهداشتي دام زنده شهرداري تهران از روز عرفه -سه شنبه 25 ابان- ساعت 8 صبح است. در اين راستا شهروندان مي توانند دام زنده خود را از مراکز خريداري و در مکان ديگري ذبح کنند. مراکز عرضه دام در روز عيد سعيد قربان از ساعت 6 صبح به شهروندان تهراني ارايه خدامت مي کنند.


شهروندان تهراني در صورت بروز هر گونه مشکل يا انتقاد با شماره هاي 88423966،88423969و 88426429 واحد بازرسي سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران تماس بگيرند.


دومين جشنواره محصولات ارگانيک و سالم ؛ آذر


حسين صفايي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري دومين جشنواره محصولات ارگانيک و سالم از 10 تا 17 اذر سال جاري خبر داد و افزود: در اين نمايشگاه 100 توليد کننده محصولات ارگانيک و توليد کنندگان نهاده هاي زيستي حضور دارند.


صفايي از احداث بازارهاي ويژه محصولات ارگانيک و سالم در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: نخستين غرفه عرضه محصولات ارگانيک و سالم در بازار مجيديه و در مقياسي کوچک راه اندازي شده است. ومين بازار ويژه عرضه محصولات ارگانيک و سالم به زودي درخيابان سهروردي گشايش مي‌يابد.


صفايي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در آستانه اجرايي شدن مهمترين سياست‌گذاري دولت مبني بر هدفمندي يارانه ها سازمان ميادين ميوه و تره بار و فرآورده هاي کشاورزي شهرداري آمادگي کامل خود را براي حمايت اجرايي اين طرح اعلام مي کند.


وي ادامه داد: به منظور کنترل تورم انتظاري حاصل از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها قيمت 23 قلم از محصولات کشاورزي ثابت باقي مي ماند که با توجه به سهم سازمان ميادين ميوه و تره بار در شبکه توزيعي اين محصولات اهرم هاي نظارتي اعمال خواهد شد.


صفايي با اشاره به فعاليت سامانه بازار الکترونيکي محصولات کشاورزي در سطح سازمان ميادين ميوه و تره شهرداري تهران گفت: تقريبا تنها شبکه توزيعي که طي هشت ماهه اخير در کنترل قيمت‌ها موفق عمل کرده است، سازمان ميوه و تره بار شهرداري تهران مي‌باشد.

نظر شما