سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۱
کد خبر: ۲۶۶۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲
از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي انواع پوشش هاي بومي و لباس هاي محلي منطقه آذربايجان به عنوان نمونه هاي زيبا و ارزشمند در راستاي حفظ حجاب به مردم و علاقمندان معرفي مي شوند.

به گزارش شهر از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، دومين نمايشگاه حجاب و عفاف که با نام ريحانه در محل دائمي نمايشگاههاي شهر تبريز برپاست، توسط ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندان و با همکاري اداره کل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان شرقي و مشارکت سازمانها و دستگاههاي دولتي، تشکل هاي مردم نهاد و فعالان بخش خصوصي برگزار شده است.

برپايي اين نمايشگاه در راستاي پاسداشت بانوان برتر در حوزه حجاب و عفاف بوده است.

سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در اين نمايشگاه، با توجه به رسالت خود در حفظ و احياي نمودهاي فرهنگي برجسته، در قالب برپايي غرفه اي به نام «مرواريد» به معرفي لباس هاي زيباي محلي منطقه مي پردازد تا نمونه هاي خوبي براي استفاده مردم و به ويژه نسل جوان را معرفي كند.

برگزاري مرتب مسابقاتي با موضوع حجاب و عفاف از ديگر برنامه ها و فعاليت هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در دومين نمايشگاه حجاب و عفاف «ريحانه» خواهد بود.

همچنين بازديد کنندگان از اين نمايشگاه در غرفه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي مي توانند متن لوح ثبت ملي چادر و حجاب اقوام ايراني که در دي ماه سال 88 به ثبت ملي رسيده است را مشاهده كنند.

صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در خاتمه مي افزايد: اين نمايشگاه تا 24 آبان ماه در محل دائمي نمايشگاهاي بين المللي تبريز برپاست.

نظر شما