يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۶
کد خبر: ۲۶۶۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۷
بهمن دري رييس ستاد برگزاري هجدهمين دوره هفته کتاب در سراسر کشور از تامين اعتبار 10ميليارد رريالي براي تجهيز کتابخانه هاي مدارس شبانه روزي مناطق غير برخوردار و روستايي خبر داد و گفت :اين برنامه با همکاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت آموزش و پرورش در ايام هفته کتاب اجرا خواهد شد .

به گزارش شهر به نقل از ستاد خبر هجدهمين دوره هفته کتاب دري خاطر نشان کرد اين اقدام در قالب تفاهمنامه‌اي کلي بين دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي و آموزش و پرورش انجام خواهد شد که رقم آن تفاهمنامه پنجاه ميليارد ريال مي باشد که امروز 24 آبان در مراسم گشايش نمادين 40000 نمايشگاه در 40000 هزار مدرسه به امضاي دو وزير خواهد رسيد.

 

وي هدف از اجراي طرح تجهيز کتاب براي مدارس شبانه روزي را توزيع عادلانه کتاب در سراسر کشور و ارتقا سطح مطالعه در بين اقشار عمومي دانست و گفت در نظر داريم با اين اقدام به بخش هاي محرم کشور و مناطقي که دسترسي کمتري به تسهيلات دولتي دارند را به نوعي بهرمند کنيم.

وي يکي ديگر از دلايل اجراي اين طرح را پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان برشمرد و گفت :بيش از 3هزار مدرسه شبانه روزي در کشور وجود دارد که امسال بر اساس اولويت تعدادي از اين مراکز و مدارس شبانه روزي را که توسط وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده اند به کتاب تهجيز خواهيم کرد و براي اين اقدام مبلغي بالغ بر ده ميليارد ريال اعتبار اختصاص داده ايم .

 

 

 

معاون امور فرهنگي وزارت ارشاد در آيين افتتاح هفته كتاب عنوان کرد :

نبايد از نقش موثر رسانه ها در رونق کتاب خواني غافل شد

بهمن دري معاون امور فرهنگي و رييس ستاد برگزاري هفته کتاب نقش رسانه ها بويژه رسانه ملي را در رونق بخشي به کتاب مهم دانست و گفت نبايد از آن غافل شد.

وي که در آيين گشايش هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران سخن مي گفت پيشنهادهايي را براي رونق كتابخواني مطرح كرد و اضافه کرد : بايد از نويسندگان و صاحبنظران درخواست كنيم كتابهاي خوب را به مردم معرفي كنند.

معاون امور فرهنگي وزارت ارشاد افزود: ديروز (22 آبان )مراسم افتتاحيه نمايشگاه ياد يار مهربان كه از يادگارهاي رئيس جمهور محبوبمان است با حضور وزير آموزش و پروش، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهردار تهران برگزار شد كه زنگ اولي براي اين جشن به حساب مي آيد.

سير مطالعاتي كتابهاي ارزشمند ديني و ادبي ، معرفي چكيده كتاب در رسانه ها و برپايي مطلوب مسابقات كتابخواني، از ديگر پيشنهادهاي رييس ستاد برگزاري هفته کتاب براي رونق كتابخواني در جامعه بود.

آيين گشايش هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران ديشب (23 آبان 89) در كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيد محمد حسيني، غلامعلي حداد عادل، رئيس كمسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و بهمن دري، معاون امور فرهنگي وزارت ارشاد بر پا شد.

 

قايم مقام شهردار منطقه 5:

كلنگ احداث 19 كتابخانه در هفته كتاب به زمين مي‌خورد

شهرداري منطقه 5 به مناسبت هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي كلنگ احداث 19 كتابخانه را به زمين مي‌زند. اين كتابخانه‌ها تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسند.

رضا نثاري، قائم‌مقام شهردار منطقه پنج شهرداري تهران با اشاره به جمعيت جوان ساكن در غرب تهران گفت: در حال حاضر اولويت شهرداري منطقه 5 بر توسعه زيرساخت‌هاي فرهنگي محلات است که براساس اسناد راهبردي محلات افزايش سرانه‌ها در دستور کار قرار دارد.

نثاري در همين راستا به كلنگ‌زني 19 كتابخانه در اين منطقه اشاره و خاطر نشان كرد: احداث اين كتابخانه‌ها به منظور اشاعه فرهنگ مطالعه و ايجاد فضاي مناسب فرهنگي همزمان با آغاز هفته كتاب صورت گرفته است.

اين کتابخانه‌ها در محلات شاهين ، شهران شمالي و جنوبي، شهرزيبا، بهاران، کن ، کوهسار، اباذر، جنت‌آباد شمالي و جنوبي و شهرک نفت در حال احداث هستند و براساس برنامه زمان‌بندي شده تا پايان سال تکميل و آماده بهره‌برداري خواهند بود.

به گفته قائم‌مقام شهردار منطقه 5 در حال حاضر 9 كتابخانه عمومي شهرداري به شهروندان خدمات ارائه مي‌كنند.

وي افزود: تقويت و تجهيز کتابخانه‌ها با اجراي طرح هبه کتاب از ديگر اقدامات ارزشمند فرهنگي است که با هدف ترويج سنت اهداي کتاب و استفاده بهينه ازسرمايه‌هاي فرهنگي اجرا مي‌شود.

 

به مناسبت هفته کتاب

برپايي بيش از 80 نمايشگاه‌ كتاب در واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي

همزمان با هفته كتاب در بيش از 80 واحد بزرگ دانشگاه آزاد اسلامي نمايشگاه‌هاي كتابي برپا شده كه كتاب‌ها را با 20 تا 45 درصد تخفيف عرضه مي‌كنند.

اكثر واحدهاي بزرگ دانشگاه آزاد اسلامي از موسسات انتشاراتي مستقل برخوردارند و كتاب‌هاي خود را در نمايشگاه‌هاي ويژه هفته كتاب با تخفيف به دانشجويان عرضه مي‌كنند.

 

واحدهاي كوچك و متوسط دانشگاه آزاد اسلامي هم در ايام هفته كتاب نمايشگاه‌هايي زير نظر 16 منطقه دانشگاهي اين دانشگاه ترتيب داده‌اند.

 

برگزاري مسابقه كتابخواني در واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي ديگر فعاليت مهم اين دانشگاه در هفته كتاب است.

 

دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي سراسر كشور همچنين همزمان با هفته كتاب برگزاري چندين نشست شعر و داستان را برنامه‌ريزي كرده‌اند. اين نشست‌ها در روزهاي مختلف اين هفته برگزار مي‌‌كنند.

 

 

 

در هفته کتاب صورت مي‌گيرد

معرفي برگزيدگان چهارمين جشنواره کتاب سال دانش‌آموز

نويسندگان نوقلم دانش‌آموز، جوايز خود را امروز (24 آبان) با حضور دو وزير آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت مي‌كنند.

عباس رمضاني، دبير ستاد هفته كتاب وزارت آموزش و پرورش از برگزيدن 7 اثر دانش‌آموزي در چهارمين جشنواره كتاب سال دانش‌آموزي خبر داد. رمضاني با بيان اينكه آيين معرفي برگزيدگان امروز (24 آبان) در كتابخانه ملي برگزار مي‌شود، گفت: در اين مراسم حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش نيز حضور دارند.

وي از ارسال بيش از 100 اثر به دبيرخانه اين جشنواره خبر داد و گفت: آثار ارسالي بيشتر در حوزه ادبيات شامل داستان و شعر بوده است.

به گفته وي آثار برگزيده از ميان كتاب‌هايي كه ظرف يك سال گذشته منتشر شده اند از سوي داوران انتخاب شده است.

 

دبير ستاد هفته كتاب وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نوپا بودن اين جشنواره گفت: امسال نسبت به سال‌هاي گذشته آثار ارسالي افزايش قابل توجهي داشته و پيش بيني مي‌كنيم با ادامه اين جشنواره تعداد نوقلمان نوجوان افزايش يابد.

 

  

با حضور معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

نمايشگاه كتاب كرمان همزمان با هفته كتاب گشايش مي‌يابد

نمايشگاه استاني كتاب كرمان همزمان با هفته كتاب جمهوري اسلامي 29 آبان با حضور بهمن دري معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گشايش مي‌يابد.

 

نمايشگاه استاني كتاب كرمان از بزرگ‌ترين نمايشگاه‌هاي كتاب كشور است كه به‌طور معمول در فصل پاييز برگزار مي‌شود.

 

اين هفتمين نمايشگاه استاني كتاب كرمان پس از پيروزي انقلاب اسلامي است. در سال‌هاي پس از انقلاب اسلامي بيش 170 نمايشگاه استاني كتاب در كشور برپا شده است.

كتاب‌ها در نمايشگاه‌هاي استاني با 40 درصد تخفيف از سوي معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و ناشران عرضه مي‌شود.

 

 

كتابخانه دانشگاه شهيد بهشتي نمايشگاه كتاب برگزار مي‌كند

كتابخانه مركزي و مركز اسناد دانشگاه شهيد بهشتي به مناسبت هفته كتاب اقدام به برپايي نمايشگاه كتاب دانشجويي و جشن تقدير از كتابداران كرده است. به گزارش ستاد خبري هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران، نمايشگاه كتاب دانشگاه شهيد بهشتي، هفته آينده (شنبه تا چهارشنبه) در كتابخانه مركزي برگزار مي‌شود.

اين نمايشگاه در حوزه‌هاي گوناگون علوم انساني تا فني ـ‌ مهندسي با حضور ناشران داخلي و ارايه تخفيف ويژه دانشجويي برگزار مي‌شود.

براساس اين گزارش، علاوه بر برپايي نمايشگاه كتاب در هفته آينده، مراسم روز كتابدار و تقدير از كتابداران دانشگاه شهيد بهشتي با حضور پيمان صالحي، معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه شهيد بهشتي برپا مي‌شود.

در اين مراسم كه هر سال در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي‌شود، از كتابداران كتابخانه مركزي و دانشكده‌هاي دانشگاه شهيد بهشتي تقدير مي‌شود. تاريخ دقيق برنامه تقدير از كتابداران هنوز معين نشده است

 

 

طرح ملي اهداي کتاب به کتابخانه ها اجرا مي شود

نهاد کتابخانه هاي عمومي کشور امسال به طور جدي طرح اهداي کتاب را در سراسر کشور پيگيري مي کند.

 

پيش از اين در هفته کتاب طرح اهداي کتاب در بسياري از کتابخانه ها اجرا مي شد که به دلايلي، نتايج قابل توجهي را در پي نداشت.

 

در سال جاري نهاد کتابخانه هاي عمومي تصميم دارد «طرح ملي اهداي کتاب» را در سراسر کشور اجرا کند تا ضعف هاي پيشين در اين حوزه نيز از ميان برداشته شود. به همين مناسبت نهاد کتابخانه هاي عمومي کشور علاوه بر اطلاع رساني گسترده، از امکانات رسانه ملي نيز به منظور فرهنگ سازي در اين حوزه استفاده حداکثري خواهد کرد.

 

پيش بيني مي شود با اجراي اين طرح ذخاير معتنابهي از کتاب هايي که در کتابخانه هر خانواده ايراني خوانده شده و بدون استفاده مانده است، به کتابخانه هاي عمومي منتقل شود و اين کتابخانه ها را غني تر سازد. شعار امسال اجراي اين طرح «هر خانواده ايراني، يک کتاب» است.

 

 

افتتاح نخستين نمايشگاه و فروشگاه تخصصي و دائمي شعر جوان

دفتر شعر جوان به مناسبت آغاز هفته كتاب «نخستين نمايشگاه و فروشگاه تخصصي و دائمي شعر جوان» را روز پنج‌شنبه(27 آبان) در مقابل دانشگاه تهران افتتاح خواهد كرد.

 

اين واحد فرهنگي با عرضه كتاب‌هاي منتشر شده در دفتر شعر جوان و بخشي از مجموعه آثار چاپ شده توسط ناشران برجسته و تخصصي شعر، راه‌اندازي مي‌شود.

 

دفتر شعر جوان، اين فروشگاه و نمايشگاه تخصصي شعر را به شكلي متفاوت و چشمگير طراحي كرده است. اين نمايشگاه با نزديک به 120 عنوان اثر افتتاح و به تدريج، تكميل مي‌شود.

 

اين فروشگاه و نمايشگاه تخصصي شعر، روز پنج‌شنبه (27 آبان) با حضور شاعران و شخصيت‌هاي فرهنگي، مقابل دانشگاه تهران افتتاح مي‌شود.

 

توسط بنياد حفظ آثار صورت مي‌گيرد

تكميل منابع كتابخانه‌هاي پايداري 71 دانشگاه در هفته کتاب

بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس، منابع 71 كتابخانه تخصصي پايداري مستقر در دانشگاه‌هاي آزاد و دولتي را همزمان با هفته كتاب تكميل خواهد كرد.

 

اين كتابخانه‌هاي تخصصي، براساس امضاي تفاهم‌نامه‌اي بين بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري، در 71 دانشگاه آزاد و دولتي و فاصله سال‌هاي 87 و 88 افتتاح شده‌اند.

 

اولين مرحله تجهيز كتابخانه‌ها با هزينه‌اي بالغ بر 160ميليون ريال، با كتاب‌هاي نشر صرير و آثاري از ناشران برجسته دفاع‌مقدس، صورت گرفت و اكنون، مرحله دوم تكميل آثار موجود در كتابخانه‌هاي تخصصي پايداري، به تدريج و همزمان با هفته كتاب صورت خواهد گرفت.

 

ارسال آثار تخصصي حوزه دفاع‌مقدس به كتابخانه‌هاي ادارات كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس سراسر كشور از ديگر برنامه‌هاي معاونت ادبيات و انتشارات اين بنياد به مناسبت هفته كتاب است.

 

 

برپايي بيش از 80 نمايشگاه‌ كتاب در واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي

همزمان با هفته كتاب در بيش از 80 واحد بزرگ دانشگاه آزاد اسلامي نمايشگاه‌هاي كتابي برپا شده كه كتاب‌ها را با 20 تا 45 درصد تخفيف عرضه مي‌كنند.

اكثر واحدهاي بزرگ دانشگاه آزاد اسلامي از موسسات انتشاراتي مستقل برخوردارند و كتاب‌هاي خود را در نمايشگاه‌هاي ويژه هفته كتاب با تخفيف به دانشجويان عرضه مي‌كنند.

 

واحدهاي كوچك و متوسط دانشگاه آزاد اسلامي هم در ايام هفته كتاب نمايشگاه‌هايي زير نظر 16 منطقه دانشگاهي اين دانشگاه ترتيب داده‌اند.

 

برگزاري مسابقه كتابخواني در واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي ديگر فعاليت مهم اين دانشگاه در هفته كتاب است.

 

دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي سراسر كشور همچنين همزمان با هفته كتاب برگزاري چندين نشست شعر و داستان را برنامه‌ريزي كرده‌اند. اين نشست‌ها در روزهاي مختلف اين هفته برگزار مي‌‌كنند.

 

 

مسابقه کتابخواني اينترنتي «جوان موفق» برگزار مي‌شود

همزمان با هجدهمين دوره هفته کتاب جمهوري اسلامي، مسابقه کتابخواني اينترنتي «جوان موفق» برگرفته از كتاب «جوان موفق» اثر عباس رحيمي با و فرهنگسراي تهران اجرا مي‌شود.

 

مسابقه کتابخواني اينترنتي «جوان موفق» با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شميرانات و شمال تهران و معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري منطقه 22 با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني در ميان جوانان برگزار خواهد شد.

 

اين مسابقه کتابخواني اينترنتي، برگرفته از کتاب «جوان موفق» اثر عباس رحيمي است. از ديگر آثار اين مولف مي‌توان به کتاب‌هايي با محور مهدويت و موفقيت در سايه دين مانند «زندگي موفق»، «مدير موفق»، «ازدواج موفق» و «شميم گل نرگس» اشاره كرد.

 

علاقمندان به شرکت در اين مسابقه مي‌توانند با مراجعه به نشاني اينترنتي www.ershad shemiranat.ir متن کتاب، پاسخنامه و ساير اطلاعات مورد نياز را دريافت كنند يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره‌ 44137060 تماس بگيرند.

 

 

درآستانه برگزاري هفته كتاب

500هزار نفر از نمايشگاه كتاب فارس بازديد كردند

در آستانه برگزاري هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران، حدود 500 هزار نفر از نهمين نمايشگاه استاني كتاب فارس بازديد كردند.

اين تعداد بازديد كننده طي 7 روز برگزاري نمايشگاه به محل دائمي نمايشگاه‌هاي شيراز آمدند و حجم بازديد كننده‌ها در سه روز پاياني نمايشگاه‌ بيش از روزهاي ابتدايي بود.

بر اساس اين گزارش، تمام يارانه‌هايي كه براي نمايشگاه در نظر گرفته شده ‌بود ميان بازديدكنندگان توزيع شد، گفت: امسال در مجموع 720 ميليون تومان بن خريد كتاب به نمايشگاه كتاب فارس اختصاص يافته بود كه به‌طور كامل در نمايشگاه توزيع شد.اين بيشترين يارانه‌اي است كه تاكنون در يك نمايشگاه استاني كتاب توزيع شده است.

اين نمايشگاه از جمله برنامه‌هاي موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران در هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران بود.

نمايشگاه استاني كتاب فارس (22 آبان) پس از 7 روز فعاليت به كار خود پايان داد.

 

 

برگزاري طرح «كتاب، رويش جان» همزمان با هفته کتاب استان سمنان

اداره كل فرهنگ و ارشاد استان سمنان همزمان با هفته كتاب طرح «كتاب، رويش جان» را برگزار مي‌‌كند.

 

اداره كل ارشاد استان سمنان همزمان با ديگر برنامه‌هاي متنوع اين هفته، طرحي به نام «كتاب، رويش جان» را برگزار مي‌كند.

 

اين اداره همچنين برگزاري نمايشگاه‌هاي كتاب، برگزاري مراسم تجليل از خادمان عرصه فرهنگ مكتوب، برگزاري مراسم انتخاب كتاب سال استان، برگزاري مسابقات كتابخواني در پنج مقطع و افتتاح 40 مركز كتابخانه باز را در برنامه كار خود دارد.

 

نواختن زنگ كتاب و كتابخواني در مدارس، برگزاري نمايشگاه «همه چيز با كاغذ»، افتتاح كيوسك‌هاي مطالعه شهر، برپايي نمايشگاه پوستر خلاصه مكتوب آثار شهيد مطهري و برگزاري جلسات رونمايي و نقد كتاب ناشران استاني از ديگر برنامه‌هايي است كه توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در هفته كتاب اجرا مي‌شود.

 

 

همايش تجليل از خادمان فرهنگ مكتوب اصفهان برگزار مي‌شود

همايش تجليل از خادمان فرهنگ مكتوب استان اصفهان و شهرستان‌هاي تابعه همراه با تجليل از كتابداران نمونه كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد، امروز (24آبان) توسط اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در تالار فرشچيان اصفهان برگزار مي‌شود.

اين اداره‌كل همايش تجليل از خادمان فرهنگ مكتوب را هرساله مقارن با هفته كتاب جهموري اسلامي ايران در سه بخش‌ برگزار مي‌كند. بخش اول تاليف و ترجمه در حوزه كليات، روانشناسي، فلسفه و عرفان، دين و مذهب، علوم اجتماعي، زبان و زبان‌شناسي، علوم خالص، علوم عملي(كشاورزي و دامي، پزشكي و پيراپزشكي و ...)، هنر و معماري، ادبيات (شعر، ادبيات داستاني و كليات مسائل ادبي)، تاريخ و جغرافيا و كودك و نوجوان است.

بخش دوم شامل توليد در حوزه حروف‌نگاري، ويراستاري، صفحه‌آرايي، طراحي جلد، مديريت توليد، ليتوگرافي، چاپ، صحافي، مركز پخش، كتابفروشي و بخش سوم نيز كتابخانه‌هاي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان شامل كتابدار، مسئول كتابخانه، خير كتابخانه‌ساز و اهداكنندگان كتاب است.

امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته از تعداد 1002 عنوان كتاب چاپ اول اعلام وصول شده از تاريخ 1/7/88 لغايت 31/6/89 ، پس از پايان مرحله اول داوري، 826 عنوان به مرحله دوم راه يافتند. پس از انجام داوري مرحله دوم در هر حوزه، مرحله 22 عنوان كتاب، شايسته تقدير، و 36 عنوان کتاب نيز به‌عنوان برگزيده در حوزه‌هاي مختلف شناخته شدند.

در حوزه توليد نيز پس از انجام داوري در حوزه‌‌هاي تخصصي، 17 نفر از پديدآورندگان كتاب در زمينه‌هاي حروف‌نگاري، صفحه‌آرايي، طراحي جلد و ... شايسته تقدير و تجليل با اعطاي لوح سپاس و هديه شناخته شدند. در حوزه كتابخانه‌هاي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان نيز 26 نفر مسئول كتابخانه، كتابدار، خير كتابخانه‌ساز و ... به‌منظور معرفي و تقدير انتخاب شدند.

چاپخانه‌داران فعال استان زنجان در هفته کتاتب تجليل مي‌شوند

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان به مناسبت هفته كتاب از چاپخانه‌داران فعال اين استان تجليل مي‌كند.

اين اداره در ميان برنامه‌هايي كه براي اين هفته پيش‌بيني و برنامه‌ريزي كرده است، از چاپخانه‌داران فعال استان زنجان و همچنين ناشران و خادمان عرصه نشر تجليل و قدرداني خواهد كرد.

 

اهداي كتاب به مدارس راهنمايي و ابتدايي استان، برگزاري نمايشگاه كتاب در زنجان و شهرستان‌‌هاي تابعه، ثبت نام رايگان در كتابخانه‌هاي عمومي و برگزاري مسابقه كتابخواني از ديگر برنامه‌هاي اين اداره در هفته كتاب است.

 

در هفته كتاب همچنين نشست‌هاي نقد و بررسي کتاب در حوزه‌هاي مختلف با حضور نويسندگان استاني در اين استان برگزار خواهد شد.

هجدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران از 23 تا 30 آبان‌ماه به طور همزمان در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

 

  

استان خوزستان در 20 شهرستان نمايشگاه كتاب برپا مي‌كند

اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خوزستان همزمان با هفته كتاب اقدام به برپايي 20 نمايشگاه كتاب در شهرستان‌هاي اين استان مي‌كند.

اين نمايشگاه‌‌ها با تخفيف‌هاي ويژه در اين هفته توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شوند.

هماهنگي و مشاركت در مراسم هجدهمين دوره هفته كتاب توسط اين اداره با برگزاري جشن كتاب استاني، برگزاري مراسم تكريم و تقدير از فعالان عرضه نشر كتاب و برگزاري نشست‌هاي تخصصي نقد و بررسي كتاب همراه خواهد بود.

از ديگر فعاليت‌هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خراسان در هفته كتاب مي‌توان به تبليغات شهري جهت تبريک هفته كتاب، رونمايي از قرآن مكتوب استان خوزستان و برگزاري جلسات استاني با موضوع هفته كتاب اشاره كرد.

 

 

اولين جلسه «شوراي حمايت از حقوق مولف و ناشر» برگزار مي شود

نخستين جلسه «شوراي حمايت از حقوق مولف و ناشر» با حضور نمايندگان قوه قضاييه، يونسکو، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي و نمايندگان ناشران و مولفان همزمان با هفته کتاب برگزار مي شود.

 

 

به گفته وي مهمترين هدف تشكيل جلسه اين شورا حمايت از مولفان، مترجمان و همچنين ساماندهي بازار نشر و رعايت كپي‌رايت است.

 

بر اساس طرح اوليه 15 نفر عضو ثابت و رسمي اين شورا هستند و از هر يك از وزارت‌خانه‌هاي ارشاد، علوم بهداشت و قوه‌قضاييه، اتحاديه ناشران، انجمن ناشران فرهنگي، ناشران برگزيده و اساتيد حقوقي مالكيت فكري نيز در اين شورا عضويت دارند.

هجدهمين هفته کتاب جمهوري اسلامي از 23 تا 30 آبان به طور همزمان در سراسر كشور برگزار مي‌شود. 

نظر شما