به گزارش «شهر»، بهنقل از روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران، زهره عمارتكار، معاون اداره كل تدوين ضوابط، نظارت و صدور پروانه اين معاونت ضمن اعلام مطلب بالا در بررسي برخي مسايل مربوط به اين دفاتر افزود: بر اساس ضوابط جاري كليه بازديدهاي شهرسازي تا زمان اخذ مجوز بايد يك بار انجام شود و چنانچه بيش از شش ماه از زمان بازديد گذشته باشد، فقط اظهار نظر مجدد طرحهاي تفصيلي و بر و كف كافي بوده و نياز به بازديد دوباره از محل نيست. وي افزود: چنانچه شش ماه از اظهارنظر طرح گذشته باشد با برگشت سيستمي پرونده بهطرح تفصيلي و بروكف مساله برطرف شده و نيازي به تشكيل پرونده مجدد در دفاتر خدمات الكترونيك و نيز پرداخت هزينههاي دوباره و اضافه نخواهد بود. معاون اداره كل تدوين ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداري تهران در پاسخ به درخواست دفاتر خصوصي مبني بر آگاهي از ضوابط طرح تفصيلي جديد تصريح كرد:پس از تصويب نهايي و ابلاغ اين طرح اطلاعات آن در راستاي شفافسازي فرآيند و سيستم شهرسازي و بهمنظور آگاهي همگان اعم از شهروندان و كاربران دفاتر در دسترس عموم قرار ميگيرد. وي درباره علت عدم تغيير تعرفههاي دفاتر خدمات الكترونيكي خاطر نشان كرد: همانگونه كه پيش از اعلام شده، هزينه خدمات در دفاتر براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران تعيين شده و هرگونه تغيير در روند فعلي مستلزم مصوبه جديد از سوي اين شوراست.