دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۶۷۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۸
در روز خانواده صورت مي‌گيرد
رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: خانواده‌هاي برتر ايراني طي مراسمي در روز خانواده معرفي مي‌شوند و از آنها تقدير به عمل مي‌آيد.

به گزارش شهر، به نقل از مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري، مريم مجتهد زاده در نشست مشترك مديران آموزش و پرورش و مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري اظهار داشت: طي مراسمي كه در آذر ماه برگزار خواهد شد از تعدادي از خانواده‌هاي نمونه تجليل و قدرداني به عمل مي‌آيد.

 

وي در ادامه افزود: در فرهنگ اسلامي زمينه اخلاق اجتماعي از اخلاق در خانواده نشأت مي‌گيرد و از آنجايي كه رسانه‌هاي غربي سعي در تضعيف جايگاه خانواده دارند، مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با توجه به رهنمودهاي مقام معظم ر هبري و سياست‌هاي دولت دهم، برنامه‌هاي گوناگوني را با همكاري دستگاه‌هاي مختلف در دست اجرا دارد كه برگزاري همايش روزملي خانواده، با شعار«خانواده با بصيرت، جامعه با فضيلت» با همكاري انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش از جمله برنامه‌هاي اين مركز است.

 

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري عنوان كرد: همكاري و هماهنگي تمامي استانداري‌ها در اجراي هرچه بهتر همايش روز خانواده و معرفي الگوهاي شايسته به خانواده‌هاي ايراني ضروري است.

 

مشاور رئيس جمهور اظهار اميدواري كرد: دستگاه‌هاي متولي ضمن برنامه‌ريزي اصولي جهت اجراي كيفي برنامه‌هاي روز ملي خانواده با ارائه راهكارهاي عملي و كاربردي بر مبناي احكام قرآني، سيره و سنت پيامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) بتوانند در اعتلاي خانواده‌ها و استحكام آن قدم بردارند.

 

در ادامه اين نشست فرشته حشمتيان قائم وزير آموزش و پرورش در سازمان مركزي انجمن اوليا و مربيان روند فعاليت‌هاي بزرگداشت روز ملي خانواده را تشريح كرد و گفت: هدف از برگزاري اين همايش معرفي بهترين الگو به خانواده‌هاي ايراني است.

 

وي در‌ خصوص شاخص‌هاي تعيين خانواده‌هاي برتر ايراني عنوان كرد: سال‌هاي زندگي مشترك، كسب مقام در مسابقات قرآني، تعداد فرزندان، سطح سواد اعضاء، فعاليت‌هاي عام المنفعه، ثبت اختراعات و پژوهش‌‌ها، كسب مقام‌هاي علمي و فرهنگي و كسب رتبه در آزمون سراسري ملاك انتخاب خانواده‌هاي برتر است.

نظر شما