دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۶۷۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵
اگر چه نمايشگاه ياد يار مهربان با هزينه زيادي روبرو است ولي بهتر است براي جذب مخاطب بيشتر فصلي يا هر 6 ماه يكبار برگزار شود.

محمدمهدي شادالويي در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با بيان اين مطلب گفت: نمايشگاه امسال از فضا، برنامه‌ريزي و سرويس‌دهي خوبي برخوردار است ولي براي بازدهي بيشتر بهتر است در ايام ديگر سال نيز برگزار شود.

 

 

وي با بيان اينكه از هر راه بايد براي تشويق به كتاب خواندن استفاده كرد افزود: به مناسبت هفته كتاب نمايشگاه دايمي كتاب با حضور 15 ناشر سال‌هاي 88 و 89 از فردا در حوزه‌هاي اجتماعي، مذهبي، تاريخي و موضوعات درسي و نرم‌افزار در منطقه 8 برپا مي‌شود.

 

 

شادالويي اظهار داشت: در اين نمايشگاه كه شامل 5 كتابخانه شبانه‌روزي و 3 كتابخانه تخصصي سينما و تئاتر، ستاره‌شناسي و كامپيوتر و انفورماتيك است هر روز يك نويسنده حضور مي‌يابد و به نقد و بررسي كتاب مي‌پردازد.

 

 

شهردار منطقه 8 با بيان اينكه كارگاه‌هاي تخصصي نيز براي دانش‌آموزان در اين نمايشگاه برگزار مي‌شود ادامه داد: در اين كارگاه‌ها بچه‌ها با مباحث شهروندي مانند آشنايي با حقوق شهروندي، آپارتمان نشيني، ترافيك و غيره آشنا مي‌شوند.

 

 

شادالويي با اشاره به تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس و اعزام دانش‌آموزان به نمايشگاه ياد يار مهربان در هفته كتاب گفت: در اين هفته دانش‌آموزان و دانشجويان مي‌‌توانند به صورت رايگان از كتابخانه‌هاي اين منطقه استفاده كنند.

 

 

همچنين نرم افزار بلوتوثي كتابخانه‌اي در ايستگاه‌هاي متروي منطقه 8 راه‌اندازي شده كه به محض ورود افراد به ايستگاه‌هاي مترو پيام‌هايي در حوزه كتاب براي مسافران بلوتوث مي‌شود. هشتمين نمايشگاه ياد يار مهربان از 23 الي 29 آبان ماه در بوستان گفتگو ادامه دارد.

هشتمين دوره نمايشگاه كتاب « ياد يار مهربان » در روز 23 آبان و با حضور محمدباقر قاليباف، محمد حسيني و امير خوراكيان افتتاح شد. اين نمايشگاه تا روز 29 آبان ادامه دارد. 

نظر شما