سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۶۸۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۵
عباس جهانگيري، با اشاره به هشتمين حضور انتشارات حافظ در نمايشگاه «ياد يار مهريان»، اين نمايشگاه را پربارتر از سال‌هاي گذشته مي‌داند. وي معتقد است ارائه موضوعات تازه در کتاب‌ها، باعث ترغيب هرچه بيشتر مخاطبان به امر کتاب‌خواني است.

به گزارش خبرنگار شهر، جهانگيري در نمايشگاه ياد يار مهربان، گفت: با توجه به پربارتر شدن هرساله اين نمايشگاه، انتشارات حافظ تلاش دارد در هر دوره با کتاب‌هاي جديد و متنوعي در آن شرکت کند و موضوعات جديدتري را نسبت به سال‌هاي قبل در کتاب‌‌هاي خود ارائه دهد.

وي ادامه داد: از آن‌جا که نمايشگاه امسال از نظر بودجه با نمايشگاه سال گذشته تفاوتي ندارد، استقبال متناسبي هم از آن شده است. يکي از محاسن نمايشگاه امسال نسبت به سال‌هاي گذشته اين است که در دوسال اخير در اين نمايشگاه خريد براي عموم مردم نيز آزاد شده است و مردم عادي نيز مي‌توانند با تخفيف 25 درصد از آن خريد کنند.

 

 

 

وي افزود: زمينه کتاب‌هايي که ما منتشر مي‌کنيم، هنرها و صنايع دستي، صنايع غذايي و صنايع چوبي است و بنابراين حوزه کاري ما تقريبا تخصصي است. در اين نمايشگاه نيز 160 عنوان کتاب که 90 عنوان آن کتاب‌هاي چاپ اول سال 89 است، به بازديدکنندگان ارائه شده است.

 

 

 

به گفته جهانگيري، اين تنوع مورد استقبال بازديدکنندگان قرار گرفته است. وي افزود: فکر مي‌کنم اگر ناشران هرساله موضوعات جديدتري را ارائه کنند، موفق‌تر خواهند بود؛ چراکه نمايشگاه هرساله مخاطبان ثابتي دارد که از مدارس براي بازديد مراجعه مي‌کنند و بهتر است که اين طيف مخاطبان با کتاب‌هايي در موضوعات جديد مواجه شوند تا علاوه بر ترغيب شدن به خريد کتاب، کتابخانه‌شان هم پربارتر شود.

 

 

 

مدير انتشارات حافظ درباره تاثير برگزاري چنين نمايشگاه‌هايي در افزايش سرانه مطالعه کتاب در کشور گفت: آن‌چه مسلم است، کتاب‌خواني عامل بسيار موثري در رشد انديشه همه قشرها، به‌ويژه بچه‌ها محسوب مي‌شود. کودکان قشر اوليه جامعه هستند و بايد با کتاب و کتاب‌خواني آشنايي کامل داشته باشند تا اين فرهنگ در آينده گسترده شود و خودشان به کتابفروشي‌ها مراجعه کنند.

 

 

جهانگيري تاکيد کرد: بايد شرايطي ايجاد شود که مردم و به‌ويژه جوانان و کودکان خودشان راغب باشند و خودشان کتاب را انتخاب و مطالعه کنند.

وي درباره برگزاري نمايشگاه‌هاي مشابه در ديگر استان‌ها نيز گفت: انتشارات حافظ در همه نمايشگاه‌هايي که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در شهرستان‌ها برگزار مي‌کند، حضور دارد. ولي بهتر اين است که مردم به کتابفروشي‌ها مراجعه کنند تا اين‌که ناشران کتاب‌هايشان را از شهري به شهر ديگر به دوش بکشند. بايد تدابيري انديشيده شود که کتابفروشي‌ها در شهرستان‌ها تجهيز شوند و مردم بتوانند به صورت دائمي کتاب‌هاي مورد نيازشان را از کتابفروشي‌هاي شهر تهيه کنند.

 

 

 

هشتمين دوره نمايشگاه كتاب «ياد يار مهربان» از 23 تا 29 آبان در محل دائمي نمايشگاه‌هاي تخصصي شهرداري تهران برپاست.


نظر شما