سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۲
کد خبر: ۲۶۸۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۲
سياست حاكم بر شهرداري اين است كه شهرداري از يك نهاد عمراني صرف خارج شده و به بحث فرهنگ شهري وارد شود.

به گزارش شهر به نقل از اداره‌كل روابط ‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالمقيم ناصحي مشاور شهردار و رييس مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران در بازديد از هشتمين نمايشگاه «ياد يار مهربان» با اعلام اين مطلب افزود: اين نمايشگاه نسبت به سال‌هاي گذشته انصافا از كيفيت بالاتري برخوردار است. دقت و توجه ويژه‌اي در انتخاب كتاب‌ها شده و استقبال هم نسبت به سال‌هاي گذشته به نظر مي‌آيد كه خيلي بيشتر است.


وي با اشاره به سياست‌هاي جديد در شهرداري ادامه داد: نظر شهردار اين است كه شهرداري در فرهنگ شهري هم مدخليت داشته باشد. يعني همان قدر كه سعي داريم شهرمان را بسازيم، بايد شهروندمان را هم بسازيم. برهمين اساس است كه شهرداري تهران نمايشگاه «ياد يار مهربان» را براي تقويت فرهنگ اجتماعي ايجاد كرده است. اين نمايشگاه در بين مدارس، حوزه‌هاي علميه، خوابگاه‌هاي دانشجويي، ياد و خاطره خود را بين معلمان، مديران و شاگردان باقي مي‌گذارد.


حجت‌الاسلام والمسلمين ناصحي در خصوص ضرورت برپايي اين نمايشگاه گفت: علي‌رغم اينكه بحث تكرار موضوع خوبي نيست،‌ اما بعضي اوقات، تكرار يك نياز و ضرورت است و برپايي مداوم اين نمايشگاه، از بعد ضرورت توزيع كتاب در كتابخانه‌ها و ترغيب به كتابخواني مهم است. ولي اگر بتوانيم در طول سال بيش از يك بار چنين نمايشگاه‌هايي را توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و وزارت ارشاد و نهاد‌هاي فرهنگي ديگر اجرا كنيم، حركت بسيار پسنديده و ضروري‌اي است.


مشاور شهردار و رييس مركز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران از تعاملات شهرداري و وزارت ارشاد در مسايل فرهنگي بسيار استقبال كرد و اظهار داشت: حدود دو سالي است كه نمايشگاه «ياد يار مهربان» شاهد همگرايي بيشتر شهرداري و وزارت ارشاد است و بسيار عالي است كه چنين تعاملاتي بين شهرداري و نهادهاي دولتي ايجاد شده و اين ضرورت است.

نظر شما