يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۴
کد خبر: ۲۶۹۷۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
با حضور علي رضا کيواني‌نژاد، کوروس اسدي، محمدرضا گودرزي
مجموعه داستاني «شبانه‌ها» نوشته «کازوئو ايشي گورو» با حضور مترجم، عليرضا کيواني‌نژاد و جمعي از کارشناسان اين حوزه در فرهنگسراي انقلاب نقد و بررسي مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب، ششمين گردهمايي علاقمندان ادبيات داستاني و اعضاي كانون داستان‌نويسان «نگاهي ديگر» فرهنگسرا، به نقد و بررسي مجموعه داستاني «شبانه ها» نوشته کازوئو ايشي گورو و ترجمه علي رضا کيواني نژاد اختصاص دارد.


در اين نشست مهمترين و كاربردي‌ترين مباحث داستان‌نويسي مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد و سپس با طرح موضوعات تخصصي‌تر درحوزه داستان نويسي وادييات ادامه مي‌يابد.و قرار است «علي رضا کيواني نژاد»(مترجم)، «کوروس اسدي» (منتقد) و «محمدرضا گودرزي» (نويسنده ومنتقد) و جمعي از داستان‌نويسان حضور يابند.


کازوئو ايشي گورو، داستان‌نويس نام آشناي ژاپني‌تبار است که به زبان انگليسي مي‌نويسد و در چند سال گذشته تعدادي از آثارش مانند بازمانده روز، هرگز رهايم مکن و وقتي يتيم بوديم به فارسي ترجمه و اين نويسنده براي خوانندگان فارسي زبان معرفي شده است. کتاب جديدي که اخيرا از آثار اين نويسنده در بازار کتاب ايران توزيع شده، مجموعه‌اي از داستان‌هاي کوتاه ايشي گورو با ترجمه عليرضا کيواني‌نژاد و با عنوان«شبانه‌ها» (پنج داستان موسيقي و شب) است.


کتاب شبانه‌ها شامل 5داستان کوتاه؛ خواننده، زير و رو بشه دنيا من دوست دارم، تپه‌هاي مالورن، شبانه‌ها و نوازنده ويولن‌سل است که محوريت ماجراها در همه آنها با موسيقي است. البته شخصيت‌هاي اصلي داستان‌ها از اهالي نام‌آشناي حوزه موسيقي در جهان نيستند، بلکه به قول شخصيت اصلي داستان خواننده؛ يکي از همان‌هايي که اهل موسيقي، «دوره‌گرد» صدايشان مي‌کنند.


علاقمندان براي حضور در اين برنامه مي‌توانند روز يکشنبه 14 آذر ماه ساعت 17 به بزرگراه نواب صفوي تقاطع خيابان كميل، ابتداي كميل شرقي، فرهنگسراي انقلاب تالار سپيده مراجعه كنند و يا با شماره تلفن هاي 9-55419057 تماس بگيرند.

نظر شما