دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۶۹۸۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۵
معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه 9 از راه‌اندازي کتابخانه در آرايشگاه‌هاي سطح منطقه خبر داد.

به گزارش«شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 9، اميرحسين آل‌اسحاق ضمن اعلام اين مطلب گفت: در حال حاضر 100 باب آرابشگاه در سطح منطقه 9 مستقر است که 23 باب تا پايان سال به کتابخانه تجهيز مي‌شود.

 

وي افزود: اين اقدام با همکاري نواحي 2 گانه و شوراياري ها صورت مي‌گيرد که در حال حاضر 10 باب آرايشگاه در ناحيه 1 و 13 باب در ناحيه 2 شناسايي شده و به کتابخانه تجهيز مي شوند.

 

وي در خصوص معيارهاي انتخاب آرايشگاهها براي تجهيز کتابخانه خاطر نشان کرد: 4 معيار اصلي در اين اقدام در نظر گرفته شده است که اين معيار ها شامل، آرايشگاه ها بايد در مسيرهاي اصلي (خيابان هاي اصلي) قرار گيرند، مساحت بالاي 18 متر داشته باشد، از قدمت بالاي 5 سال برخوردار باشند و مالکيت با آرايشگرباشد که در اين صورت مي توان آرايشگاههايي با چنين موقعيت را به کتابخانه تجهيز کرد.

 

وي تصريح کرد: در اين اقدام بيش از 400 جلد کتاب با 28 موضوع در خصوص سلامت، بهداشت، فرهنگي و اجتماعي پيش بيني شده است که در اين ميان تعدادي نيز آموزشي است که به آرايشگاههاي بانوان اختصاص مي يابد.

 

معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه 9 گفت: در اين اقدام کتابهايي در نظر گرفته شده است که قطر کم دارند و در مدت زمان نيم ساعت مي توان مطالعه کرد .

 

وي گفت: در صورت استقبال شهروندان ، اين اقدام گسترش مي يابد و تعداد کتابها و موضوعات در آرايشگاهها افزايش مي يابد تا شهروندان از اين اقدام استفاده بهينه را داشته باشند.

 

آل‌اسحاق با اشاره به اين موضوع که در کشور ايران سرانه مطالعه نسبت به کشورهاي ديگر پايين است گفت: بايد به اين مساله توجه کرد که فرهنگ کتابخواني را بايد از دوران کودکي آغاز کرد زيرا کتاب بهترين دوست است و مي‌تواند منشا تحول و تحرک باشد.

 

وي اضافه کرد: خواندن کتاب يک فرضيه است و کتاب بايد در سبد خانواده‌ها جاي گيرد، چرا که غذاي روح انسان است و ما نيز با اين رويکرد اقدام به تجهيز آرايشگاهها به کتابخانه کرديم.

نظر شما